Ga naar inhoud

Icecream screenrecorder - audio vraag


Passer

Aanbevolen berichten

Net geprobeerd en niet gelukt ...  :(

 

'k heb daarna opgenomen met het afspeelniveau op 50 (ipv 16) en het geluid was nu wat sterker, maar niet voldoende. Voorlopig ga ik er weer even uit, maar 'k dacht daarstraks nog: je hebt het programma betaald dus kan je contact opnemen met de helpdeks en hun vragen waarom het geluid van IC steeds op 3 gezet wordt.. (ja toch?)

 

'k Omzeil dus voorlopig het probleem (en verhoog het geluidsniveau van het filmpje met een ander prog) , maar gezien ik er de laatste dagen veel tijd in gestoken heb, zet ik dit even 'on hold' maar uitstel is zeker geen afstel.

 

Dank je nog eens Nokiaprox voor het meedenken en... wordt vervolgd! (maar niet direct dus :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toch nog even een paar bedenkingen:

Ik heb intussen een paar testjes gedaan op mijn PC en ook een antwoord gevonden op enkele van je vragen.

Quote

soms staat er (zie plaatje) wèl geluidsregeling van mijn Outlook in, soms echter ook niet.

Als je Outlook opent, staat dit in eerste instantie niet in de Audiomixer. Maar als er een mail binnenkomt terwijl Outlook openstaat krijg je een meldingsgeluidje en dan verschijnt Outlook in de mixer.

 

 

Als ik een losse (mono-)minijackstekker in de microfoonaansluiting steek (de roze aansluiting), detecteert Windows dit als microfoon en wordt automatisch een dialoogvenster geopend ('Er is een stekker aangesloten'):

5a3105952ce8a_Stekkeraangesloten.png.579a33639ac53564236317479d39ff4d.png

Ik heb zelfs geprobeerd om ‘oortjes’ aan te sluiten en dit wordt ook herkend. Je moet wel kiezen voor microfoon (staat standaard zo)

In mijn audiobewerkingsprogramma verschijnt dan de optie 'microfoon' als ingangskeuze, die er vroeger niet was.

5a3105943c50f_Opnamemetmicro.png.4e9d5e3b28247ee842e100a6b4c79713.png

 

 

Dat in de mixer tijdens de opname IC op 3 gezet wordt is normaal. Indien die hoog zou staan zou je last krijgen van akoestische_feedback. (Een beetje moeilijk uit te leggen, maar je kent het fenomeen wel als het ‘rondzingen’ bij een concert bv., waar de microfoon gaat  ’fluiten’)

In ideale omstandigheden, als je opneemt van Internet, zouden alle andere dempers uit moeten staan (mute) zoals hier:

5a310593c035a_Mixermute.PNG.fb5795e82d2c408688735e5c59d2b14c.PNG

Je bekomt dit door op het luidsprekertje onder de schuifbalken te klikken.

 

Samenvattend:

Probeer eens een stekker in die roze ingang (microfoon) te steken en zet dan in de audio configuratie van IC ‘Microfoon-apparaat’ op microfoon (als die er nu tussen staat) en zet  ‘Audio-apparaat’ op Stereo-mix. Je hebt in IC ook een knop ‘Refresh devices’ , klik daar evt. op als de microfoon niet gedetecteerd wordt.

(Vind je nu géén microfoon in de configuratie, dan weet ik het niet meer.)

En niet te vlug opgeven!

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Als je Outlook opent, staat dit in eerste instantie niet in de Audiomixer. Maar als er een mail binnenkomt terwijl Outlook openstaat krijg je een meldingsgeluidje en dan verschijnt Outlook in de mixer.

Ah, is dàt de verklaring?  dank je voor het zoekwerk Nokiaprox

 

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Als ik een losse (mono-)minijackstekker in de microfoonaansluiting steek (de roze aansluiting), detecteert Windows dit als microfoon en wordt automatisch een dialoogvenster geopend ('Er is een stekker aangesloten'):

Eerst en vooral dit: toen ik een paar posts geleden sprak over die jack, had ik het fout gezegd: mijn jack voor mijn boxjes steekt in de groene ingang - is wel goed denk ik?  (of niet?)

 

en ja: 'k haalde hem er net uit en plugde hem terug in en kreeg ook dat venster. 'k Heb natuurlijk gekozen voor frontluidsprekers.

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Indien die hoog zou staan zou je last krijgen van akoestische_feedback

Ah, zo iets als het fluiten van een micro in een zaal als het geluid van de boxen terug in de micro wordt opgenomen...

 

8 uren geleden, nokiaprox zei:

In ideale omstandigheden, als je opneemt van Internet, zouden alle andere dempers uit moeten staan (mute) zoals hier:

Moet ik in de toekomst even gaan uitproberen - of dit verschil maakt....

 

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Probeer eens een stekker in die roze ingang (microfoon) te steken en zet dan in de audio configuratie van IC ‘Microfoon-apparaat’ op microfoon (als die er nu tussen staat) en zet  ‘Audio-apparaat’ op Stereo-mix. Je hebt in IC ook een knop ‘Refresh devices’ , klik daar evt. op als de microfoon niet gedetecteerd wordt.

Ga ik uitproberen (maar nog niet morgen... :) ) - en neen: 'k geef het nog niet op hoor !

(dank voor wat je allemaal al uitprobeerde en hier in een post plaatste !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

mijn jack voor mijn boxjes steekt in de groene ingang - is wel goed denk ik?  (of niet?)

 'k Heb natuurlijk gekozen voor frontluidsprekers.

Zo hoort het, dat is OK.

 

3 uren geleden, Passer zei:
12 uren geleden, nokiaprox zei:

Indien die hoog zou staan zou je last krijgen van akoestische_feedback

Ah, zo iets als het fluiten van een micro in een zaal als het geluid van de boxen terug in de micro wordt opgenomen...

Yep, zo is dat.

 

3 uren geleden, Passer zei:
12 uren geleden, nokiaprox zei:

In ideale omstandigheden, als je opneemt van Internet, zouden alle andere dempers uit moeten staan (mute) zoals hier:

Moet ik in de toekomst even gaan uitproberen - of dit verschil maakt....

Daar zal je niet onmiddellijk verschil merken. Het is meer een voorzorgsmaatregel:

Stel dat de demper van je Outlook open staat en er komt een mail binnen tijdens een schermopname, dan ga je ook dat ping-geluid van de mailmelding mee opnemen en dat is uiteraard niet de bedoeling.

 

De grondregel bij zo'n mixer is: zet enkel datgene open wat je wil opnemen, al de rest dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.