Ga naar inhoud

nieuwe mini IPad 4


Gast

Aanbevolen berichten

Een buurvrouw heeft een nieuwe Ipad aangekocht en bij haar dochter werkt de App store wel. Bij haar thuis werkt hij meestal niet, blijft bij laden. Ikzelf heb een Android toestel en ook met een correcte wifi (internet werkt wel) kon ik niks uit de Google play store downloaden. Na een uur plots wel . Dan weer niet. Heb Telenet gebeld en ze kunnen daar niks doen. Weet iemand raad wat te doen zodat de app store altijd werkt ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze had meer dan een maand een nieuwe modem gekregen van Telenet en ze had die aangesloten op een nog aparte bestaande router. Ikzelf ben niet bij Telenet en had daar al vragen bij omdat bij een modem van Proximus router inzit. Dus router bij haar ontkoppeld en is opgelost. Wat wel nog raar is en daarom heb ik dit nog niet gemeld is dat haar laptop soms nog met mijn router contact zoekt in eerste instantie. We zijn zoals gezegd buren maar wonen toch wel 50 meter uit elkaar. Hebben nu via netwerkinstellingen bij haar mijn modem/router terug 'vergeten' aangeklikt en wachten nu wat af. Terloops, geef mij maar de klantendienst van Belgacom, ook een groot verschil met die van Telenet. Moest het probleem blijven bestaan. Bij haar Windows 10 laptop naar een vorig herstelpunt gaan ? Of ik ander wachtwoord installeren voor mijn router ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Windows 10 onderaan rechts op verbinding icoontje (in uw geval is dat wifi icoontje) klik dan zie je verschillende wifi verbindingen.

Je verbinding met de vreemde wifi en zorg dat het uit gevinkt is en geeft een verkeerde paswoord.

Dus je moet zorgen dat je slechts 1 wifi verbinding hebt en dan zal Windows met die wifi automatisch verbinding maken.

Je kan altijd andere wifi handmatig verbinden doch je moet zorgen dat het altijd uit gevinkt is, zelfs als paswoord juist is.

Router SSID naam veranderen kan ook helpen maar dan moet je alle toestellen ook opnieuw verbinding maken.

En het principe is hetzelfde dat je slechts 1 verbinding standaard moet zetten en dus aangevinkt is.

 

Onderstaande afbeelding betekend dat mijn computer geen verbinding maak met Stefranet maar enkel met Stefranet-5G

 

wifiverbinding.jpg.2a9ebd966712c34682954df18d385510.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog enkele dagen afgewacht maar probleem lijkt verholpen te zijn via netwerkinstellingen en mijn modem vergeten. We zullen het volgende keer op Uw manier doen. Hartelijk dank voor Uw reacties. Probleem opgelost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.