Ga naar inhoud

Windows klassiek


Zonnetje60

Aanbevolen berichten

Nadat ik een wijziging door een programma ongedaan gemaakt had staat mijn pc (Windows 7) nu op Windows klassiek en alle vensters zijn nu in de grijze modus. Kan iemand mij helpen om dit weer normaal te krijgen? De backup van dat programma is verdwenen en systeemherstel werkt ook niet. Alvast bedankt.

Groet van Zonnetje60

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Zonnetje60 zei:

Nadat ik een wijziging door een programma ongedaan gemaakt had staat mijn pc (Windows 7) nu op Windows klassiek

Welk programma was dat? Dat lijkt me hier wel van belang.

Wanneer je grafische kaart niet geschikt is voor Windows Aero, dan krijg je vanzelf Windows Klassiek. Heb jij op dit moment misschien een verkeerde driver voor je grafische kaart? Ik vraag dat omdat het euvel zich sinds kort voordoet. Je pc was vroeger dus wél geschikt voor Windows Aero.

 

Eerst maar eens kijken of het zo lukt:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek op je bureaublad en kies dan in het contextmenu "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen".

Krijg jij dan een aantal Aero thema's te zien? Zo ja, kies er een uit. Begin bijvoorbeeld met het Aero thema met de naam Windows 7.

Lukt dat?

 

Meer informatie over het overschakelen van Windows Klassiek naar Windows Aero vind je hier (wel in het Engels): http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2066988/enable-window-transparency-aero-windows.html

Daarin staat ook een en ander over de Windows Experience Index. Het cijfer voor Graphics (Desktop Performance for Windows Aero) moet minstens 3.0 zijn. Wanneer dat cijfer lager is, zal automatisch voor Windows Klassiek worden gekozen. Windows Aero stelt namelijk hogere eisen dan Windows Klassiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Quote. Dit kwam ik tegen; Ik hoop dat je hier iets mee kunt? Hoe kan ik deze weer inschakelen? Ik heb geprobeerd een screenshot mee te sturen als bijlage.

 


5a2eace687ef3_2017-12-11_16-59_Persoonlijkeinstellingen.thumb.jpg.f1873b0f98c334a9078a7918c5dd4301.jpg

 

 

 

Gevonden problemen
De Themes-service wordt niet uitgevoerd
Als u de Themes-service start kunnen Aero-bureaubladeffecten zoals transparantie worden weergegeven.
Niet opgelost
Start de Themes-service
Voltooid
Beheer van bureaubladvensters is uitgeschakeld
Beheer van bureaubladvensters moet zijn ingeschakeld voordat Aero-bureaubladeffecten zoals transparantie kunnen worden weergegeven.
Gedetecteerd
Schakel Beheer van bureaubladvensters in
Voltooid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je screenshot blijkt dat de Aero thema’s grijs, dus voor jou niet beschikbaar zijn.

Controleer de Windows Prestatie Index van jouw computer: https://pctipvandedag.nl/windows-7/de-prestatie-index-nader-bekeken

 

1. Wat is dan de score voor Graphics: Bureaubladprestaties voor Windows Aero?

 

2. Daarnaast vroeg ik je welke wijziging van welk programma jij had teruggedraaid. Daar heb je nog geen antwoord op gegeven.

Verder heb ik nog een paar vragen voor je:

3. Heb jij een desktop pc of een laptop?

4. Wat is het merk en de volledige typeaanduiding van je computer!

5. Weet jij welke grafische kaart er in je computer zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar, djw voor je hulp. Ik zal proberen om al je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
1. De score is 4,4 (zie bijlage)
 
2. Het is een onderhoudsprogramma AVG PC TuneUp en het had iets veranderd met visuele stijlen. Op een gegeven moment wilde ik Google Chrome gebruiken maar kreeg toen een leeg bruin (of was het zwart?) venster. Hem Chrome opnieuw geïnstalleerd, er weer af gehaald en nogmaals geïnstalleerd. Maar het probleem was er nog steeds. Nadat ik de aktie van TuneUp ongedaan gemaakt had werd het iets beter maar het was nog niet goed. Uiteindelijk bleek een verouderde Adobe Flash Player de oorzaak te zijn. Heb ik nu ge-updated. En nu reageert Chrome weer normaal. Maar mijn computer staat nu op klassiek.
 
 3. Ik heb een desktop pc
 
4. Computer is MSI-G41M  Windows 7 HomePremium 64-bit. Versie 6.1.7601 Service Pack 1.
 
5. Grafische kaart is Intel(R) G41 Express Chipset
 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, heb het naar beste weten beantwoord. Hartelijk dank voor je hulp.
 
 
Zonnetje60

2017-12-11_22-35_Prestatie Index.jpg

2017-12-11_23-07_AVG Rescue Center.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt mijn vragen werkelijk uitstekend beantwoord. Mijn complimenten daarvoor! :top:

 

En je laatste bericht was zeker goed nieuws.

De oorzaak van je probleem is nu ook duidelijk. Wanneer je in AVG Tune Up kiest voor betere prestaties, dan wordt Aero uitgeschakeld, omdat de Aero thema's meer inspanning vragen van de grafische kaart dan Windows klassiek. De prestaties van je computer worden daardoor iets beter (maar of je die snelheidsverbetering merkt bij een moderne computer vraag ik me af...), maar Windows Klassiek ziet er wat saai uit. Je hebt die wijziging teruggedraaid, maar dat hielp (nog) niet.

Gisteren heb je echter geklikt op de link 'Problemen met transparantie en andere Aero-effecten oplossen'. Ik denk dat dat jou toch geholpen heeft.

Als ik je laatste afbeelding goed interpreteer heb jij nu weer het Aero-thema Windows 7.

 

Wat AVG Tune Up betreft, denk ik dat jij nu niet meer zo snel zult kiezen voor 'Betere prestaties'. Of je AVG Tune Up blijft gebruiken is aan jou. Zelf gebruik ik helemaal geen tune up programma. Ze beloven vaak meer dan ze waar kunnen maken, en de gevolgen van gekozen veranderingen zijn niet altijd te overzien.

Een register cleaner zal je pc nooit sneller maken. Als je al het register wilt cleanen, dan zou ik kiezen voor een cleaner die weinig agressief is, dus niet teveel verwijdert. Zelf gebruik ik daar af en toe CCleaner voor.

Heb je verder nog vragen of kan dit topic afgesloten worden?

 

Met vriendelijke groet,

porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.