Ga naar inhoud

In plaats van Picasa


bernard

Aanbevolen berichten

Ik had op m,n oude laptop nog Picasa 3 , maar op de nieuwe niet .

Omdat ze mij het afraden , en ik kreeg de melding dat google er mee stopt ?

Ik vond Picasa wel leuk ,om z,n bewerkings mogelijkheden .

Zo kon ik dus op een foto een tekst typen , en dat is wel leuk soms .

Het programma dat ik nu heb , kan ik dat niet voor elkaar krijgen .

Is er een andere mogelijkheid ?

Op de bijlage kunnen jullie misschien welk programma ik nu gebruik ?

x.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de bijlage zie ik dat je de app Foto's gebruikt om foto's mee te bekijken.

 

Welke versie van Windows 10 gebruik jij momenteel? Dat kun je zo controleren:

Klik op het vergrootglas dat naast de knop Start staat. Type dan winver en druk op de Enter toets.

Wanneer jij versie 1703 of versie 1709 hebt, dan heb jij ook de beschikking over Paint 3D. Dat is een meer uitgebreide versie van het vertrouwde Paint dat in iedere versie van Windows aanwezig is.

Paint staat in de map Accessoires; Paint 3D vind je door op de knop Start (met de Windows vlag) te drukken. Paint 3D vind je dan in de lijst met programma's terug onder de P.

 

Met Paint 3 D kun je heel makkelijk wat tekst toevoegen aan een foto. Kijk maar:

 

5a37dd861335b-2017-12-18_16_12_18-DSCF57

 

Maak eerst een kopie van een van je foto's en open die kopie dan met Paint 3D. Dat doe je door met de rechter muisknop te klikken op de kopie van de foto, dan kies je Openen met... en kies je Paint 3D:

 

5a37de8d888b4-Openen_met_Paint_3D.png

 

Waarom eerst een kopie maken? Daarmee behoud je de originele foto. En als er wat misgaat, dan is niets aan de hand. Dan maak je gewoon opnieuw een kopie van de originele foto, waarna je weer wat gaat oefenen met Paint 3D.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paint 3D, zoals ik hierboven liet zien. Dat staat, als het goed is, al op je computer. Je hebt immers al de nieuwste versie van Windows 10.

Paint 3D lijkt me een van de eenvoudigste programma's wanneer je enkel wat tekst op een foto wilt zetten. Gewoon mee gaan spelen.


Misschien vraag jij je af hoe je een foto waar je wat tekst op hebt gezet met Paint 3D kunt opslaan. Daarvoor klik je op de Menu knop; dat is de knop die er uitziet als een map; hij staat helemaal linksboven in de donkergrijze balk van Paint 3D. En dan zie je verder wel wat je moet doen.

 

Wanneer je de foto hebt geopend in Paint 3D en op de T hebt geklikt ,dan kun je nog kiezen tussen gewone tekst (2D) en tekst waar je van alles mee uit kunt halen: 3D. Die keuze zie je dan rechts bovenaan.

In bovenstaande afbeelding heb ik 2D tekst (gewone tekst) gebruikt. Hieronder een voorbeeld van 3D tekst:

 

5a37e62606124-2017-12-18_16_58_37-DSCF57

 

Dan zit er diepte in de letters. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. De letters/cijfers aan de rechterkant zijn nu groter dan die aan het begin van de zin.

Voor mij is het vandaag ook de eerste keer dat ik Paint 3D gebruik. Best een leuk programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat moet je niet zo willen. Het is prima dat de app Foto’s gestart wordt, wanneer je foto’s enkel wilt bekijken.

 

Wanneer je een foto wilt bewerken (bijvoorbeeld door er een regel tekst op te zetten), dan klik je met rechts op de ongeopende foto en kies je Openen met... Paint 3D. Dat is de beste manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen wanneer je de bewerkte foto opslaat volgens het eigen bestandsformaat van Paint 3D. Dan kun je wijzigingen weer ongedaan maken.

Wanneer je de bewerkte foto echter opslaat als png of jpg bestand, dan kun je de foto niet meer herstellen zoals hij was.

Daarom schreef ik ook eerder dat je nooit de originele foto moet gaan bewerken, maar altijd met een kopie van de originele foto moet gaan werken. Op die manier blijft de originele foto intact. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.