Ga naar inhoud

Windows 10


Geertjan Zinken

Aanbevolen berichten

Sinds de upgrade van Windows 10 enkele dagen geleden kan ik een aantal dingen niet meer; 1. ik krijg mijn PC niet meer in de slaapstand  2. ik kan de PC niet meer afsluiten via Afsluitem boven windowssymbool linksonder  

Tot aan de update werkte dit allemaal feilloos. Wie weet een mogelijke oplossing voor dit probleem? 

Groet, 

Geertjan 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 10 dagen na de upgrade naar Windows 10 kunt u terugkeren naar de vorige versie van Windows via Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel. Hierbij blijven uw persoonlijke bestanden bewaard, maar worden apps en stuurprogramma's die na de upgrade zijn geïnstalleerd, verwijderd, evenals wijzigingen die u in de instellingen hebt aangebracht.

 

Voer daarna de upgrade opnieuw uit maar schakel eerst je realtime beveilig uit.

Zorg voor een goede Internet verbinding.

Zorg er voor dat je pc niet zonder stroom valt.

Laat de pc tijdens de upgrade rustig zijn ding doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Geertjan Zinken zei:

Sinds de upgrade van Windows 10 enkele dagen geleden kan ik een aantal dingen niet meer; 1. ik krijg mijn PC niet meer in de slaapstand  2. ik kan de PC niet meer afsluiten via Afsluitem boven windowssymbool linksonder  

 

 

 

De slaapstand/ sluimerstand zorgt vaak voor problemen. Door Updates, Upgrades,....  moeten computers vaak meerdere keren volledig uitgeschakeld worden om zo tot een correct uitgev oerde upgrade of update te komen.

 

Herstart je computer eens door hem eerst volledig uit te schakelen, zie ook deze link (klik erop) hoe je op een andere wijze de computer kan herstarten indien het niet via de afsluitknop gaat.

Ook het uitschakelen van de functie snel opstarten lost menig problemen op, meer leesvoer over slaapstand en .... hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel de bedoeling dat het probleem opgelost raakt. Door volledig af te sluiten en terug op te starten dat updates zich correct installeren.

Dus het niet gebruiken van de slaapstand/ sluimerstand, de functie "snel opstarten" uitschakelen kunnen zorgen dat een aantal problemen verholpen worden.

Controleer ook of er nog updates moeten uitgevoerd worden.

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie, 

Ik heb de PC afgesloten en daarna een paar minuten geheel van de stroom afgehaald. Toch blijft het probleem zich voordoen. Ik heb ook al FSG / scannow laten uitvoeren als administrator maar ook daar wordt geen fout gevonden.  Na het inschakelen van de slaapstand die direct daarna de PC weer tot leven wekt heb ik ook geprobeerd te achterhalen wat er aan de hand is. Ik heb op advies van een forum powercfg   -lastwake laten draaien maar ook hier 0 (fouten?0  in de hystorie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet verstandig adviezen van verschillende bronnen door elkaar uit te voeren.

Mag ik u de raad geven enkel met Clarkie verder te werken? Clarkie is minstens zo ervaren als de FAQMAN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.