Ga naar inhoud

Blokkeren van WordPerfect X8


jd027

Aanbevolen berichten

Ik heb persoonlijk altijd gehouden van de 'cleane' manier van werken in WP: de mogelijkheid om codes te zien en die ook heel precies te kunnen plaatsen en verwijderen.

Daarnaast ben ik nog altijd geen fan van het 'lint' bovenaan in bijvoorbeeld Word.

Positief in WP vind ik ook dat de wpd-extensie consequent is behouden. Bestanden uit oudere versies kan je nog altijd op een identieke manier openen (terwijl ze het bij Word nodig vonden om van doc naar docx te gaan).

En er zal ook wel een stukje gewoonte in zitten. Als je aan een WP-gebruiker vraagt waarom hij Word niet (of minder) gebruikt, zou je de vraag ook omgekeerd moeten stellen: Waarom gebruikt een Word-gebruiker WP niet? Dan zal je ook wel een aantal 'voordelen' van Word opgesomd krijgen die niet (of op een andere manier) in WP zitten.

Beste groeten,

jd027

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jd027 zei:

en die ook heel precies te kunnen plaatsen en verwijderen

vind ik ook een groot voordeel: je laat in je scherm de codes van een document zien en kan code per code gaan wissen als je dit wil.

(iemand deed me ooit voor dat dit ook in Word ging maar daar vond ik het veel omslachtiger - 'k spreek nu van 10 jaar geleden) Libre Office ken ik niet

 

en idd: ik ben WP nu gewoon en werk heel zelden met Word - en dus moet ik bij dat laatste alles gaan zoeken, de termen opnieuw gaan leren enz..

Dus echt vergelijken kan ik beiden niet: het ene is me bekend, het andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.