Ga naar inhoud

muziek CD afspelen windows 10


Smedtje

Aanbevolen berichten

Ok na van alles te geprobeerd hebben, instal van VLC etc lukt het mij niet om muziek cd's ( en dvd's)  af te spelen op mijne pc.

Ik begin er stilaan genoeg van te krijgen waarom dit bij k*twindows 10 niet gaat terwijl het bij 7 moeiteloos ging...

Kan iemand me helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke software opent zich als je muziek wil afspelen? Windows media player?

 

Misschien moet je nog VLC als voorkeur programma aanduiden.

 

Klik op start met de rechtermuisknop en klik dan in het menu dat je krijgt op Instellingen.

Klik dan op Apps.

 

2018-01-20_19h03_52.png.7ca486b6c01939f949f6d04ae68e321c.png

 

 

Dan klik je op standaard-apps.

 

2018-01-20_19h04_34.png.5ed7db6fd7b0f93ced922813a93579c5.png

 

Stel je vlc player in als standaard door telkens te klikken op Muziekspeler en Videospeler en VLC media player te selecteren.

 

2018-01-20_19h05_29.png.2ae0faa18ab1644dba096f2c4f43cfcb.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn windows 10 staat helemaal  ok hoor ;) enkel het cd/dvd probleem nog verhelpen.

-op welke manier wil ik dvd of audio openen, wel net zoals 7, cd erin en hopa, afspelen, net als een dvd.

-welk formaat? euhm gewoon op disc bedoel je dit?

- en ik gebruik bitdefender als anti virus... maar denk niet dat deze probs geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er niet om dat je Windows 10 Ok is maar dat je in een vorig topic op 28 september 2017 reeds dit probleem aangehaald hebt en dat men jouw verder helpen maar je hebt er niet meer gereageerd.

 

2018-01-26_20h06_57.png.7be6025c16e545a80d8836b09a3a9870.png

 

 

 

Op Windows 10 is het niet meer van cd of dvd erin en hopa automatisch afspelen wordt gestart. Indien het een automatisch opstartbare schijf is kan je er in de verkenner op dubbelklikken. Het afspelen wordt gestart.

 

Wat bedoelen we met formaat? Staat de muziek of film op een gekochte en dus originele schijf of betreft het zelf geschreven (gebrand) schijfjes?

Indien zelf gebr

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Smedtje zei:

ik heb op mn desktop een cd/dvd speler en deze wordt dus niet erkend door windows 10 terwijl ik de volledige pc wel betaald heb en dit nu "nutteloos" is door windows 10??

 

Wie heeft beweerd dat een cd/dvd speler niet herkend wordt en nutteloos is op een computer met Windows 10 als besturingssysteem? Niemand!

 

Wel worden schijfjes die voorzien zijn van de functie automatisch opstarten nu niet meer standaard opgestart na het plaatsen in een DVD-ROM.

Je kan het schijfje wel benaderen via de verkenner.

 

Plaats dus een cd of dvd in de DVD-ROM en ga naar de verkenner. Wordt daar de geplaatste schijf getoond en kan je de inhoud bekijken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2018 om 09:31, clarkie zei:

 

 

Plaats dus een cd of dvd in de DVD-ROM en ga naar de verkenner. Wordt daar de geplaatste schijf getoond en kan je de inhoud bekijken?

En dit vindt ik dus nergens terug...dat is dus het probleem

Op 28-1-2018 om 09:31, clarkie zei:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2018 om 09:31, clarkie zei:

 

 

Plaats een cd of dvd in de DVD-ROM en ga naar de verkenner. Wordt daar de geplaatste schijf getoond en kan je de inhoud bekijken?

 

 

Plaats een schijfje,  open dan je verkenner. Maak er een printscreen van en plaats die in je volgend bericht.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 
 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.