Ga naar inhoud

Beveiliging


bernard

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik van Ziggo een nieuw modem en een Humax kastje gekregen .

Daarom , werd mij aangeboden dat ik gratis  ,, safe online van Ziggo ,, kon krijgen  ter waarde van € 6,95

Voor 1 laptop of smartphone of tablet .

Ik heb nu Windows Defender .

Wat raden jullie mij aan , gewoon zo laten  of als ik Safe Onlin gratis kan krijgen , altijd doen ?

 

Zo ja , kan ik dan de laptop van mijn vrouw gewoon Windows Defender laten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is niet één van de beste maar ook niet de slechtste lees het volgende ook eens rustig door: https://www.antimalwaresoftware.nl/gratis-virusscanners/ziggo-internetbeveiliging/

Als je tevreden bent met Defender zou je kunnen laten staan, want het weer verwijderen van deze virusscanner gaat ook weer net zo makkelijk.

Als je Defender met de gratis versie van Malwarebytes gebruikt en die één maal in de week laat scannen zit je al aardig goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malwarebytes is heel veel beter dan Defender. Maar dan moet je wel de betaalde versie hebben....

De Freeware versie werkt maar 2 weken als live scanner, daarna alleen als je hem zelf aanzet om iets te scannen.

Tav Defender, wat is de definitie van het tevreden zijn? Als men er geen last van heeft?

Maar is de werking daarmee ook voldoende? Daar blijven ze volgens de Virus test sites nog wel eens achter.

Zoek er gerust op.

Een goed alternatief is de gratis Avast.

Edit:

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Avast staat vrij hoog.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine toevoeging: Windows defender staat in de middenmoot.

 

CCleaner is geen virus/trojan scanner. Die verwijdert voornamelijk overbodige sleutels, dat was soms een beetje handig in de tijden toen we nog trage PC's hadden, maar tegenwoordig kun je voor een redelijke prijs een behoorlijk snel systeem kopen, dus is CCleaner een afrader geworden. Bovendien in handen van, excusez moi le mot... een niet ervaren pc gebruiker tav van registerbeheer, een gevaarlijke tool.

Met de handleidingen die hier staan kunnen die personen beter van een schoon/vers systeem een complete systeemkopie en een recovery CD/DVD of usb stick maken en die terug zetten als men weer schoon wil zijn..

Vergeet niet eerst backups te maken , mocht dat nog niet gedaan zijn. Ook daar staan handleidingen hier hoe dat moet.

Dat levert meer op dan CCleaner...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, bernard zei:

Ok, Ik had nog vergeten  te vertellen , dat ik ook nog wel eens Cclaener laat lopen .

En volgens mij heb ik dan wel m,n best gedaan toch ?

Dan heb je genoeg op je p;c:

AV: Defender actief.

Malware: De gratis scanner van Malwarebytes.

Schoonhouden:  Ccleaner ook één maal in de week laten draaien.

 

En zeker aan te raden je belangrijke bestanden back-upen dat kan je dan op een USB-stick plaatsen.

Want vooral foto's, E-mails, bestanden van bv Word, en adressen. kan je zo maar kwiijt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB sticks zijn vrij onbetrouwbaar als backup medium (plus kans op kwijt raken, vaak erg klein), een externe harde schijfje in een doosje kost wel wat meer maar ze zijn over het algemeen veel betrouwbaarder.

Het is eigenlijk aan te raden om van dierbare zaken nog een backup te maken en die op een externe, betrouwbare plaats te bewaren.

 

Tav CCelaner zijn de meningen nogal verschillend. Het is betrouwbaarder om elke week een systeemkopie terug te zetten dan CCleaner te gebruiken.

Maak van de browser instellingen e.d. wel even een kopie zodat men altijd verder kan gaan waar men gebleven was, als dat wenselijk is.

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , ik heb Ccleaner maar even ver op de achtergrond gezet .

Ik heb het wel eens moeten gebriken in een discussie met jullie , maar dat is al lang geleden .

Vandaar dat ik hem nog had staan ( en soms gebruikte )

Maar ik denk dat ik de rest zo laat als het is .

Dat lijkt mij het beste . Dank jullie wel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, maar maak wel die systeemkopie. Kijk op dit forum voor de handleiding, ze zijn er niet voor niets of zoek via Google en vind bijvoorbeeld deze https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html

Ook de recovery DVD of usb stick moet aangemaakt worden.

Maak van alles een backup.

Dat geeft meer zekerheid dan CCleaner, als nl een schijf stuk gaat heb je NUL aan Ccleaner maar kan een systeemkopie op een vergelijkbare schijf zo terug gezet worden en draaien maar. Daar kan geen CCleaner en andere van dat soort tools tegen op.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.