Ga naar inhoud

Cellen automatisch vullen: n.a. en datum


Schaap1

Aanbevolen berichten

Goede avond,

 

1)

Als ik een nieuwe rij in Excel wil beginnen te beschrijven wil ik dat automatisch in alle cellen in deze rij het volgende wordt vermeld: n.a.

Om het wat lastiger te maken wil ik een aantal cellen hiervan uitsluiten en blanco houden.

Hierna wil ik gegevens invoeren en waar nodig ook de cellen eerst met n.a. erin ook beschrijven/tekst invoeren.

Hoe doe ik dat?

 

2)

Bij het invoeren van gegevens in een nieuwe rij, wil ik in de eerste kolom de huidige datum invoeren.

Als ik 2 dagen later nieuwe gegevens in een andere nieuwe rij invoer wil ik de dag van die dag automatisch laten noteren zonder dat bij de eerdere rij ook de datum mee verander.

=VANDAAG() zal niet volstaan, deze corrigeert alle reeds ingevoerde data naar de dag van vandaag.

Hoe verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Schaap1 zei:

Als ik een nieuwe rij in Excel wil beginnen te beschrijven wil ik dat automatisch in alle cellen in deze rij het volgende wordt vermeld: n.a.

In alle cellen in de rij schrijf je.

Dat is in meer dan 16000 cellen, die ga je toch niet allemaal gebruiken? Denk eerst even na voordat je wat schrijft!

In de bijlage een voorbeeld. Als je in een cel waarin al wat staat wat wil toevoegen, dan selecteer je de cel en druk je op F2.

 

PC-Helpf Schaap1.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.