Ga naar inhoud

Cellen: rolkeuzemenu


Schaap1

Aanbevolen berichten

Goede avond,

 

Ter voorbereiding voor een rapport wil ik met Excel allereerst de gegevens verwerken.

De Excel-kennis is ver weg gezonken; ik hoop dat u mij kunt helpen en heb daarom wat vragen op het forum geplaatst.

 

Een goed weekend gewenst en ik ben benieuwd...

 

1)

Ik wil met “gegevensvalidatie” een lijst maken(keuze uitklapmenu/rolkeuzemenu) maken.

Ik ga naar: Gegevens-Hulpmiddelen voor gegevens-gegevensvalidatie-instellingen-toestaan-lijst-(en dan verschijnt bron).

Ik voer bij de bron in gegevensvalidatie zelf handmatig de keuze opties in.

 

Is bekend hoeveel tekens ik kwijt kan bij de bron?

Ik heb een hele lijstje van keuzes gemaakt en hij pakt hem niet -blijkbaar- teveel tekens???

Hoe kan ik het aantal tekens oprekken, zodat ik meer keuzes kwijt kan in het uitklapmenu?

 

2)

Een ander punt: ik wil een keuze uitklapmenu/rolkeuzemenu maken in een kolom.

Elke cel in de kolom krijgt een keuze menu: de kolommen zijn chimp1 chimp2 chimp3

Elk rij met keuzemenu laat telkens 3 combinaties van groenten en fruit zien waarvan 1 kan worden aangeklikt

In totaal 19 regels met 19 combinaties VIA GEGEVENSVALIDATIE-LIJST krijg ik niet zoveel opties ingevoerd.

Aardappel-komkommer-banaan

Radijs-sinaasappel-mais

En dat nog 17 keer opties

 

4)

Ik wil in Excel een aanvink schema maken.

De volgende rijen:                          tomaat banaan kiwi

De volgende kolommen chimpansee 1-chimpansee2-chimpansee 3

Ik wil in een groot grijs vlak aanvink bolletjes hebben zodat ik per chimp. aanvink welk fruit hij eet.

Wat is ook weer mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je slim bent, begin dan eens met een voorbeeldbestandje. Dan één vraag tegelijk, en als je daar uit bent pas je volgende. En laat zien wat je zelf al hebt bereikt, en waar je vast loopt....met een duidelijke vraag.

Dan blijft de boel overzichtelijk, anders wordt het een puinhoop en niemand meer waar we mee bezig zijn.

En vraag een moderator om je eerste drie vragen te verwijderen

aangepast door bucky
En vraag
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1:

Ik wil met “gegevensvalidatie” een lijst (keuze uitklapmenu/rolkeuzemenu) maken.

 

Wat heb ik zelf bereikt:

Ik ga naar: Gegevens-Hulpmiddelen voor gegevens-gegevensvalidatie-instellingen-toestaan-lijst-(en dan verschijnt bron).

Ik voer bij de bron in gegevensvalidatie zelf handmatig de keuze opties in.

 

Ik loop vast bij:

Is bekend hoeveel tekens ik kwijt kan bij de bron?

Ik heb een hele lijstje van keuzes gemaakt en hij pakt hem niet -blijkbaar- teveel tekens???

Hoe kan ik het aantal tekens oprekken, zodat ik meer keuzes kwijt kan in het uitklapmenu?

 

Illustratie:

vraag1.bmp

Voorbeeldbestandje:

vraag 1.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.