Ga naar inhoud

Switch of beter niet


vuberke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb me een x box one x gekocht en die is nu aangesloten via een powerline adapter (is nog een van de eerste van telenet).

Nu als ik een game wil installeren duurt dat super lang,daarom zou ik een aantal utp kabels willen trekken (cat 6)

 

Mijn modem van telenet staat boven niv 1 in bureau

X box / digirecorder / smart tv / en digirecorder staan beneden in de living.

 

Wat doe ik nu beste 3 kabels trekken van de switch op niv 1 naar mijn tv meubel waar alles instaat

Of 1 kabel trekken en kleine switch plaatsen in tv meubel voor alles op aan te sluiten?

Hopelijk is het beetje duidelijk

 

Alvast bedankt

bestaande utp kabels.xlsx

3 utp kabels naar tv kast niv 0.xlsx

geen 3 utp kabels maar extra switch tv kast niv 0.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

De powerlinadapters zijn er van 54 Mbs  al hele oude dus.

En ik moet ook nog een oplossing vinden om mijn camera's aan het internet te hangen.

Daarom zou ik liever het anders oplossen,heb je mijn bijlage al geopend.

Wat is beste met switch in tvkast of aparte kabels

 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je kunt voldoen met 1 kabel naar beneden en daar met een switch verder de verdeling regelen. Let wel dat je hiervoor een Gigaswitch gebruikt. Wil of kun je geen kabels trekken, kun je ook een draadloze router overwegen met een doorvoer van minimaal 300 Mb/s. Alleen hier moet je wel rekening houden of je wifi van de X-box ook een aardige doorvoercapaciteit heeft. Voordeel van kabel is weer dat je verbinding stabieler doorvoersnelheid hoger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 1 kabel met Giigaswitch is ook mogelijkheid.

Wil niet muggenziften,maar heeft er iemand idee wat zo een switsch kost aan jaarlijks verbruik?Heb daar geen flauw benul van.

En hoelang zo een switsch ongeveer meegaat,want dat heb ik niet als ik meerdere kabels trek natuurlijk.

Maar maakt het wel een stuk eenvoudiger (1 kabel trekken tegen 4 door een buis),heb wel een buis voorzien van 32mm :top:

En dan de switschen is ook een groot verschil op kwa prijs

Je hebt er zelfs die stroom (power over internet),maar dat heb ik nu niet bepaald nodig.

Alhoewel moest ik nieuwe cams willen plaatsen,die pakken tegenwoordig ook stroom via de internetkabel.

En dan heb je nog managed en unmanaged,maar dan moet je er wel al wat verstand van hebben denk ik

Ben benieuwd

En wat zijn zoal goede (merk type's) voor mijn project?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies unmanaged  want dat is veel gemakkelijker om mee te werken.

Deze switch verbruikt 2 watt met 5 poorten.

Wil je een switch met poe poorten zodat je IP camera stroom kan krijgen verbruikt 5 watt + verbruikt van de IP camera dat tussen 5 en 20 watt ligt..

In dat geval is het best dat je vooraf Ip camera kies zodat je totale verbruikt kent om een switch met poe poorten te kiezen dat voldoende wattage heeft.

Nota: alhoewel poe poorten zijn kan je ook gewoon gebruiken als gewone poort zonder dat je stroom voor nodig hebt.

 

Voor de duidelijkheid: ik meet zulke dingen in praktijk.

Zelf ben ik voor poe IP camera want dat is veel handiger en kosten niks meer. Zelf heb ik er 3 poe camera maar die zijn nogal oud.

Ben van plan om 4 nieuwe Poe camera met uitstekende nachtzicht te kopen want overdag zijn alle camera perfect van beeld.

Geluid bij camera is niet echt nodig.

Nas is ondertussen gekocht dat enkel dient voor Camera en verbruikt 11 watt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is helemaal niet zo.

Ieder poort is wel degelijk 1GB maar als je download ga je nooit 1 Gbps downloaden want dat is enorm snel.

Ik heb zulke poorten en allemaal zijn alle poorten gebruikt en dus geen enkel probleem mee.

unmanaged betekend dat je niks moet instellen want de switch regelt alles in uw plaats.

Grote pluspunt van voorgesteld switch: stroom uit en daarna is er weer stroom en werkt onmiddelijk zonder dat je ooit moet tussenkomen.

 

Nota: poort is 1 GB maar als je toestel heb van 100 MB werkt er ook op maar dan krijg de lampje een ander kleur.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.