Ga naar inhoud

Bios batterij vervangen


Stafke

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dell Inspiron Laptop N7010 17R (oude maar nog goede knar)

Als ik de laptop afsluit en van het stroomnet haal en na enkele uren terug opstart is de datum en tijd niet meer juist,loopt dan behoorlijk achter.

Ik kan dan wel de internettijd terug instellen via time.windows.com en blijft dan correct lopen zolang de pc aan is.

Ik veronderstel dat dit te wijten is aan een platte Bios batterij, klopt dat en hoe moet ik die vervangen, is het enkel de batterij vervangen of komt er achteraf nog meer bij kijken?

Staf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zal aan de BIOS batterij liggen. In de volgende handleiding kun je nalezen hoe je de BIOS batterij in jouw laptop vervangt: https://nl.ifixit.com/Guide/Dell+Inspiron+17+N7010+BIOS+Battery+Replacement/100148

Je moet er flink wat schroeven en schroefjes voor losdraaien.

Die schroeven zijn niet allemaal even lang. Let op de kleuren in de handleiding. Bewaar de schroeven van gelijke lengte in aparte bakjes of schaaltjes.

 

Nadat je de batterij hebt vervangen, zet je de laptop weer in elkaar.

Daarna de laptop aanzetten en de tijd goed instellen. Voortaan zal hij dankzij de nieuwe BIOS batterij weer netjes op tijd blijven lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.