Ga naar inhoud

Probleem mails versturen met Windows Outlook via Telenet verbinding


Yoyo

Aanbevolen berichten

Een probleem dat maar niet opgelost geraakt...

Een buitenlandse bezoeker (geen telenet mail adres) kan bij mij thuis met zijn Windows Outlook 2007 geen mails versturen via mijn Telenet verbinding (wifi of draad verbinding maakt niet uit). Mails ontvangen is geen probleem.

Telenet zegt dat het probleem niet bij hen ligt.

Nochtans lukt het verzenden wel zonder probleem bijvoorbeeld via wifi in café of winkel (proximus bijvoorbeeld, dus geen telenet)!

Het probleem ligt dus bij Telenet en niet bij zijn computer of Outlook.

Is deze redenering correct?

Of is zijn Windows Outlook mogelijk corrupt waardoor deze toevallig enkel niet werkt via Telenet server??

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een test gedaan met outlook (office) en ben Telenet klant en ik kan andere emailadres gebruiken zonder aanpassen van account en ook effectief verzenden.

De test deed ik met gmail mailadres.

Let op: bij verzenden staat wel uw mailadres van telenet maar de tegenstaander staat mail@telenet.be namens mail@gmail.com

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stegisoft zei:

Ik heb een test gedaan met outlook (office) en ben Telenet klant en ik kan andere emailadres gebruiken zonder aanpassen van account en ook effectief verzenden.

De test deed ik met gmail mailadres.

Ik denk dat ik tot hier wel kan volgen.

12 uren geleden, stegisoft zei:

Let op: bij verzenden staat wel uw mailadres van telenet maar de tegenstaander staat mail@telenet.be namens mail@gmail.com

 

 

Kan je dit even verduidelijken (want dit begrijp ik niet)?

Waar moet mijn mail adres van telenet staan?

Wie is de 'tegenstaander? Ik veronderstel het mailadres naar wie je de mail stuurt?

 

Bedoel je dat het adres naar wie je verstuurt een telenet adres moet zijn? En waar dan namens mail@gmail?

 

Wat schrijf ik letterlijk voor adres bestemmeling?

Laten we concreet werken:

Stel dat je met Outlook met je gmail adres een mail wil versturen naar abc@xyz.com, hoe ga je dan te werk?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar moet mijn mail adres van telenet staan? 

 

Nergens want dat is standaard ingesteld.

 

Wie is de 'tegenstaander? Ik veronderstel het mailadres naar wie je de mail stuurt?

Wie is de 'tegenstaander? Ik veronderstel het mailadres naar wie je de mail stuurt? 

Ja

 

Bedoel je dat het adres naar wie je verstuurt een telenet adres moet zijn? En waar dan namens mail@gmail?

Nee.

mail@gmail is een voorbeeld van mail adres dat toevallig van gmail is.

 

Stel dat je met Outlook met je gmail adres een mail wil versturen naar abc@xyz.com, hoe ga je dan te werk?

Ik was vergeten afbeelding bij te voegen.

 

gmail_telenet.jpg.0ab8e3ac3aa018563fe823561bd853c7.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor info, het wordt iets duidelijker, maar ik denk wat we niet op dezelfde golflengte zitten.

 

Even het volgende duidelijker maken.

1/ Ikzelf werk niet met Windows Outlook mailprogramma.  Ik weet zefls niet dat het op mijn computer staat. Ikzelf werk reeds vele jaren met Hotmail.

2/ De bezoeker bij mij op bezoek gebruikt zijn computer en wil via mijn telenetvertbinding -dus internetverbinding- mails versturen. De mails ontvangen gebeurt zonder probleem. Via wifi of draadverbinging lukt het zonder probleem. Maar geen enkele mail wordt ontvangen.

 

Je schrijft dat telenetadres standaard is ingesteld. Dit is dus uiteraard niet zo op zijn computer waarmee hij bij mij thuis wenst mails te versturen.

Als hij dus bij mij thuis is en bijvoorbeeld een mail wil versturen naar mij, dan is zijn verzendmailadres dus geen telenet adres.

Als hij een mail verstuurt naar bijvoorbeeld mijn mailadres, hotmailadres bijvoorbeeld, dan vertrekt die mail nooit uit zijn verzendbox, en komt -uiteraard- ook nooit bij mij toe.

Mails die ik vanuit hotmailasdres naar hem stuur komen bij hem zonder probleem op zijn computer toe via de telenetverbinding.

 

We hebben geprobeerd om in zijn computer bijvoorbeeld de outgoing server instelling te veranderen in

 

Uitgaande e-mail: smtp.telenet.be
Uitgaande poort: 587

 

Maar dit helpt niet. Probleem is dat ik niet weet of er mogelijk andere instellingen moeten gewijzigd worden...

Ik heb de indruk dat telenet helpdesk enkel aanwijzingen wil geven om met een telenet e-mail adres mails te versturen via Window Outlook, maar dat interesseert hem niet. Wil telenet dat de bezoeker in zijn computer de instellingen moet wijzigen zodat hij vanuit telenet mailadres mails verstuurt? Maar dat interesseert hem uiteraard niet. Hij wil met zijn eigen niet telenet mailadres mails versturen en ontvangen. Het punt is dat het vele jaren zonder enig probleem heeft gewerkt. En plots lukte het dus niet meer, en nog steeds niet. En de Telenetdesk die ik meerder malen heb gebeld blijft mij van het kastje naar de muur sturen. Hun probleem niet beweren zij. Nochtans is er geen probleem als de bezoeker ergens in een café of winkel met een andere server dan telenet verbinding heeft. Dan lukt het versturen van mails wél! 

 

Waar ligt het probleem?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

Welk accounttype heeft je bezoeker ingesteld staan? Een POP3 of een IMAP account? https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

Allemaal uitgeprobeerd. Niets daarvan helpt...

(Trouwens, waarom lukt het wel via andere servers zonder wijzigingen in de instellingen, maar enkel niet via telenet? Waarom moet het bij telenet anders?)

12 uren geleden, droske zei:

Waarom maakt hij geen gebruik van webmail van zijn provider? Niets is zo gemakkelijk als je op verplaatsing bent.

Die Telenet webmail is een totale ramp. Het lukt wel om via web een mail te versturen, maar het duurt zeker 10 minuten tot die mail aankomt bij bestemmeling (bijvoorbeeld in mijn box belandt). Op die manier kan hij geen communicatie voeren met zakenpartners aan de andere kant van de wereld. 

Ik ken outlook niet, maar blijkbaar is zijn Outlook helemaal ingesteld om vlot met zijn business data te werken, en als dat dan plots met webmail moet, gaat het niet. Mogelijk is het gewoonte. Maar het is geen argument waarom hij met outlook geen mails moet kunnen versturen. Telenet maakt er een zootje van.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet webmail is een totale ramp

Dat is wel 100% zeker een fantasie van jou hoor.

Normaal gezien meteen in mailbox van de andere.

Maar het is niet aan Telenet om verzonden mails te controleren op virussen want dat doet provider van de geadresseerde.

Probeer maar eens van Gmail naar Telenet te versturen en je heb meteen in uw mailbox.

4 uren geleden, Yoyo zei:

communicatie voeren met zakenpartners

Dan heeft hij weinig kennis van zaken doen.

Mails worden nauwelijks gebruik bij business.

 

Ik werk tientallen jaren met Telenet mails en nooit een probleem gehad.

Er gebeurd weleens een technisch probleem maar dat heb je bij ieder provider.

 

Als je Telenet Webmails dat perfect werkt in buitenland toch van slechte type is waarom gebruikt je dan nog Telenet als mail provider.

Er zijn er genoeg op aarde zoals Gmail, Outlook.com, Hotmail en nog velen andere.

 

Bovendien indien je met de moderne tijd mee gaat dan is zelfs mails versturen nog van de oude type want tegenwoordig heb je WhatsApp Business-app en nog velen andere dingen zoals Clouds enz.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, stegisoft zei:

Telenet webmail is een totale ramp

Dat is wel 100% zeker een fantasie van jou hoor.

Normaal gezien meteen in mailbox van de andere.

Wel, ik kan jou verzekeren dat dit NIET zo is indien hij een mail naar mij verstuurt. Kijk: ik zit naast hem aan zijn computer, hij stuurt een mail naar mij, ik stap naar mijn computer en wacht tot die mail er bij mij binnenkomt. Duurt langer dan 10 minuten.

 

6 uren geleden, stegisoft zei:

Maar het is niet aan Telenet om verzonden mails te controleren op virussen want dat doet provider van de geadresseerde.

Virussen? Heb ik ooit gezegd dat Telenet verzonden mails moet moet controleren op virussen?

6 uren geleden, stegisoft zei:

Probeer maar eens van Gmail naar Telenet te versturen en je heb meteen in uw mailbox.

 

Er wordt GEEN mail naar een telenet adres gestuurd. De bezoeker stuurt met zijn Outlook een mail van zijn mailadres (NIET een telenet adres) naar mijn mailadres, (ook NIET een Telenet mail adres). Maar dat doet hij dus via de telenetverbinding in mijn huis waar ook ik mee ik op internet ga. 

 

6 uren geleden, stegisoft zei:

Dan heeft hij weinig kennis van zaken doen.

Mails worden nauwelijks gebruik bij business.

Je moet mijn bezoeker niet vertellen of hij mails moet gebruiken of niet. Dat is zijn zaak. En het is trouwens naast de kwestie. Mijn bezoeker gebruikt uitsluitend mails en hij heeft daar zijn redenen voor.

6 uren geleden, stegisoft zei:

 

Ik werk tientallen jaren met Telenet mails en nooit een probleem gehad.

Er gebeurd weleens een technisch probleem maar dat heb je bij ieder provider.

 

Als je Telenet Webmails

Telenet webmails???? Ik heb nooit gezegd dat hij naar TELENET webmails  gaat om toch een mail verstuurd te krijgen! Hij gaat naar zijn webmail adres van de server van het land waar hij woont en werkt (buiten Europa). Ik vermoed dat je nog steeds niet weet wat het probleem precies is. 

 

6 uren geleden, stegisoft zei:

dat perfect werkt in buitenland toch van slechte type is waarom gebruikt je dan nog Telenet als mail provider.

Ikzelf woon in België en gebruik Telenetverbinding. En de buitenlanbse bezoeker bij mij thuis maakt gebruik van mijn telenetverbining. Wat is daar fout aan?

 

6 uren geleden, stegisoft zei:

Er zijn er genoeg op aarde zoals Gmail, Outlook.com, Hotmail en nog velen andere.

Dat weet ik en hij ook wel, maar dat is de vraag niet.

6 uren geleden, stegisoft zei:

 

Bovendien indien je met de moderne tijd mee gaat dan is zelfs mails versturen nog van de oude type want tegenwoordig heb je WhatsApp Business-app en nog velen andere dingen zoals Clouds enz.

Daar gaat mijn vraag niet over.

De vraag is waarom het versturen van mails via Outlook met zijn mail adres (=NIET een telenet mailadres) niet lukt via TELENET server.

 

Stegisoft, ik denk dat het beter is dat we het daarbij laten. Dank voor je tijd.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.