Ga naar inhoud

Pc uitschakelen gaat niet. Blijft maar draaien en uitschakelen


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik kon mijn pc niet op een normale manier uitschakelen. Ik klikte op windows, start loge en er komt niets te voorschijn!

Dus schakel ik de pc via de aan en uitknop uit. Maar ny blijft hij maar op het scherm van uitschakelen staan en er gebeurd niets. Hij draaid en draaid en draaid en valt niet uit. Wat is dit en hoe los ik dit vlug op? Thx

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Gebruik in bijlage het bestand.

Eerst uitpakken en dan kan je zetten waar je wilt op uw pc of bureelblad en klik erop en dan zal pc afsluiten.

 

shutdown.zip

een handig, klein progje in dit verband is Wizmo

 

Het ding kan je computer afsluiten, herstarten, in slaapstand zetten en nog veel meer. Werkt handig en makkelijk, 'k heb het al sinds XP in gebruik en werkt nog prima in de 10.

(zelf heb ik er twee snelkoppelingen van op mijn bureaublad staan: afsluiten en rebooten. Een klik erop en het progje zet het in het werk. Geen gedoe meer met eerst naar de windowsknop te gaan, dan enz.. - één klik doet het werk.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is die nog in garantie. Tenminste voor wat de hardware betreft.

In uw geval gaat het om een software (Windows) probleem. Dat probleem is mogelijk ontstaan ten gevolge van een Windows update of een driver update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, droske zei:

Ik denk dat kristof28, terecht, graag het probleem aan de bron wil oplossen

Denk ik in dit geval ook - al blijft Wizmo een handig ding (zelfs al werkt je afsluitknop nog perfect)

 

45 minuten geleden, kristof28 zei:

Dank je wel. Het gaat nogtans over een nieuwe laptop van pakweg 5 maanden.....

en hoe lang heb je dit euvel al?

 

editje: ik vermoed dat je de Spring Creator Update nog niet installeerde? Die is een weekje uit, maar je kreeg hem wellicht dan nog niet.

Ik vermoed dat - als je die gaat installeren (*) - het euvel wel eens gedaan zou kunnen zijn.

 

(*) (als je niet wil, hoef je er niet op te wachten trouwens - zelf heb ik hem bv ook na een dag binnengehaald)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, droske zei:

Ik denk dat kristof28, terecht, graag het probleem aan de bron wil oplossen.

Daarvoor lijkt me deze procedure geschikt.

Je komt bekomt hierdoor automatisch de Windows 10 Spring Creators versie 1803

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.