Ga naar inhoud

Opstartscherm


Yvan Vertongen

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Yvan Vertongen zei:

Hallo,

 

De computer is heropgestart zonder die bijkomende schermpjes. Of dit "blijvend" is, moet ik nog ondervinden. In bijlage alvast het gevraagde.

 

Daar werk ik wel naar toe, we doen nog een controle:

 

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.


  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.


  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.


  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelenleest u hier.


  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.


  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.



Na het scannen:

 Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".


  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.



Start Malwarebytes klik op "Rapporten".

 Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".

 Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

 

5ab2485f512de-Screenshot-2018-3-21_Mogel

 

 Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.

 Post het logbestand als bijlage in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is ook netjes opgeruimd, als er verder geen problemen meer zijn mag je de laatste stap doen:

 

 

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=325&t=21101

 

Met het onderstaande tooltje ruim je de meeste gebruikte tools op:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet een vinkje  voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

 

59d6689e080a8-Screenshot-2017-10-5_Delfi

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Opdrachten uitgevoerd, maar:

- DELFIX heb ik moeten downloaden via https://toolslib.net/downloads/viewdownload/2-delfix/

Via de link die je me gaf, ging het niet (AVIRA blokkeerde het downloaden).

- In bijlage het resultaat van het runnen van DELFIX.

- Ik heb mijn nieuw herstelpunt een naam gegeven. Waar vind ik dit terug?

 

DelFix.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs,

 

Een dikke merci voor de geleverde hulp. In bijlage een mooi overzicht voor de aanmaak van een herstelpunt (voor Windows 8.1). Ik dacht dat je, via de gegeven naam, ergens kon terugvinden waar dat herstelpunt (de gegevens) op de computer bewaard wordt.

 

Mvg,

 

Yvan

 

P.S. Malwarebytes ondertussen ingesteld op "gratis". Mijn icoontje van AVIRA rechts onderaan (systeembalk) is wel verdwenen. Misschien komt dat terug in orde na een (automatische) update van die antivirus (?).

Systeemherstel Windows 8.1.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Yvan Vertongen zei:

Hallo abbs,

 

Een dikke merci voor de geleverde hulp. In bijlage een mooi overzicht voor de aanmaak van een herstelpunt (voor Windows 8.1). Ik dacht dat je, via de gegeven naam, ergens kon terugvinden waar dat herstelpunt (de gegevens) op de computer bewaard wordt.

Nee alleen bij systeemherstel zie je de gegeven naam terug.

 



P.S. Malwarebytes ondertussen ingesteld op "gratis". Mijn icoontje van AVIRA rechts onderaan (systeembalk) is wel verdwenen. Misschien komt dat terug in orde na een (automatische) update van die antivirus (?).

Aan de gratis versie van Malwarebytes heb je genoeg.

Zie je het icoon van Avira ook niet als je rechts onder op het soort dakje klikt met verborgen pictogrammen?

En is de pc al herstart en zo het Avira pictogram weer terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Het icoontje van Avira verschijnt enkel maar (rechts onderaan) gedurende het "initialiseren". Eens dat voorbij is, verdwijnt het icoontje. Ik heb hetzelfde voor bij mijn andere laptop (werkt met Windows 10). Bij deze is dat geen probleem want Avira werkt (elke dag automatisch een update). Ik wacht nu tot morgen om te zien of het bij de tweede laptop (werkt met Windows 8.1) ook zo verloopt.

Het heropstarten verandert niets aan de zaak. Wanneer ik op "het dakje" klik, krijg ik geen Avira-icoontje te zien.

 

Mvg,

 

Yvan

aangepast door Yvan Vertongen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Avira verwijderen in configuratiescherm / programma en onderdelen.

Daar vind je 2 of meer bestanden van Avira en klik op ieder en dan op verwijderen klikken.

 

Normaal gezien moet je uw pc opnieuw opstarten. (Je krijgt een melding van Avira)

Installeert uw antivirus opnieuw en geeft e-mailadres en paswoord en het is dan normaal gezien in orde.

Zelf heb ik geen problemen met Avira en update van Windows 10 versie 1803 en update tot 17134.81 (Laatste update: Gisteren ontvangen)

 

Start Avira daarna op en dan op uw naam bovenaan klikken en dan komt je automatisch bij Avira online en daar moet je kijken of alle toestellen geactiveerd is.

Nota: uw gsm en tablet kan je Avira app installeren.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Yvan Vertongen zei:

Hallo

 

Het icoontje van Avira verschijnt enkel maar (rechts onderaan) gedurende het "initialiseren". Eens dat voorbij is, verdwijnt het icoontje. Ik heb hetzelfde voor bij mijn andere laptop (werkt met Windows 10). Bij deze is dat geen probleem want Avira werkt (elke dag automatisch een update). Ik wacht nu tot morgen om te zien of het bij de tweede laptop (werkt met Windows 8.1) ook zo verloopt.

Het heropstarten verandert niets aan de zaak. Wanneer ik op "het dakje" klik, krijg ik geen Avira-icoontje te zien.

 

Mvg,

 

Yvan

Ik gebruik Avira niet dus durf je niet te zeggen of dit klopt anders zoals @stegisoft schrijft Avira verwijderen en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.