Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij opstart na update


Ldnys

Aanbevolen berichten

Ik heb gisterenavond onnadenkend een update aanvaard. Deze morgen was mijn laptop nog steeds niet klaar met die update. Uiteindelijk moest ik een toetsenbordindeling kiezen en daarna een optie waarbij "doorgaan naar Windows rollback" werd aangeraden. Alleen blokkeert het dan precies en keer ik weer terug naar de toetsenbordkeuze.

Ik koos al eens een andere toetsenbordinst maar dat veranderde niets. Ik koos ook al eens voor "ander besturingssysteem" en dan voor "Windows 10 op volume 3" en dan kom ik op mijn loginscherm. Als ik dan mijn wachtwoord geef, krijg ik eerst een foutmelding (zie hieronder) en dan kom ik op een bijna zwart bureaublad waar ik nergens op kan klikken. Ik kan wel ctr-alt-Del doen maar daar ben ik niet veel mee zeker?

wie kan mij helpen?!

ik wil gewoon terug aan mijn documenten voor mijn werk kunnen!

alvast bedankt voor de tips!

 

Plaatje.thumb.jpg.f0a112f8113055133547b6b845e8414b.jpg

(plaatjes gedraaid - Passer)

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

15 minuten geleden, Ldnys zei:

Ik koos ook al eens voor "ander besturingssysteem" en dan voor "Windows 10 op volume 3" en dan kom ik op mijn loginscherm.

Hier kan afgeleid worden dat je meer dan één besturingssysteem op je pc hebt staan. Misschien wist je dat zelf niet.

Misschien ooit een nieuwe installatie uitgevoerd op een andere partitie. Al dan niet onwetend.

 

Kun je hier iets over vertellen?

Beschik je over een Windows 10 installatie DVD of USB stick?

https://www.pc-helpforum.be/topic/67831-windows-10-downloaden-en-op-een-opstartbare-installatie-dvd-branden/

 

https://www.pc-helpforum.be/topic/67830-windows-10-downloaden-en-een-opstartbare-installatie-usb-stick-maken/

 

Je gebruikt je pc blijkbaar voor je werk, dan mogen we toch zeker wel aannemen dat je over een systeem back-up beschikt. Of toch weer niet?

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er eerlijk gezegd niet veel van. Het is een Dell-laptop die geleverd werd met alles er op en er aan. Nooit een cd of USB gebruikt om er een ander besturingssysteem of zo op te zetten. Ik dacht dat ik gewoon "Windows 10" had.

Raad je mij aan om zelf zo'n cd of USB te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, droske zei:

 

Je gebruikt je pc blijkbaar voor je werk, dan mogen we toch zeker wel aannemen dat je over een systeem back-up beschikt. Of toch weer niet?

 

Ik ben leerkracht en gebruik mijn persoonlijke laptop voor toetsen, lesvoorbereidingen, evaluaties, puntenlijsten. Om de maand of zo maak ik een backup van mijn bestanden (ik zet ze op een externe harde schijf) maar van "systeembackup" ken ik niets... :(  Morgen hebben de kindjes een belangrijke toets... hopelijk kan ik die nog recupereren want mijn backup is al weer een maand geleden.... :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Ldnys zei:

Raad je mij aan om zelf zo'n cd of USB te maken?

Ja, dat biedt u o.a. de volgende mogelijkheid: https://www.pc-helpforum.be/topic/59775-je-pc-vernieuwen-zonder-dat-dit-invloed-heeft-op-je-bestanden-in-windows-10/?do=findComment&comment=471450

 

Eenmaal je het volgende venster krijgt kun je ook eerst nog eens Opstartherstel proberen. Die optie verschijnt in een vervolg op Problemen oplossen.

image.png.5c3480a71ec56fa4dafe81b08e71c7f6.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Ldnys zei:

van "systeembackup" ken ik niets... :( 

Als je eens alles terug op de rails hebt dan neem je mijn onderschrift maar eens door.

 

7 minuten geleden, Ldnys zei:

Om de maand of zo maak ik een backup van mijn bestanden

Dat zou in uw geval dagelijks mogen (moeten) zijn. Het is dan een taakje van een minuutje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb succesvol zo'n windows 10 installatie usb-stick gemaakt met de laptop van mijn man.

Ik heb deze in mijn te herstellen laptop gestopt en daarna opgestart.

Nu kwam ik terug op de toetsenbordinstellingspagina. Na de keuze voor Belgisch (punt) kom ik op onderstaande pagina (sorry, weet niet hoe ik de foto moet draaien).

 

Wat doe ik nu? Ik vermoed dat hij nu niet via die usb is opgestart of toch wel? (sorry ik ken er niet veel van)

image.png.0304d7c795cb2c1e0ec567fd428d0177.png

Alvast bedankt!

 

(ldnijs, als jij je smartphone nu eens in de andere richting houdt, is het voor lezers makkelijker je foto te bekijken...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het wachten. Ik heb nog geen seconde eerder de tijd gehad.

Zo te zien ben je NIET van de usb-stick opgestart.

 

Geef eens het merk en het model nummer van je laptop zodat ik weet hoe je bij uw pc naar het opstartmenu kunt gaan en kunt aangeven dat er van de usb-stick moet opgestart worden.

 

In de marge:

Toevallig ben ik deze voormiddag bij iemand identiek hetzelfde probleem tegen gekomen. Die persoon had helemaal geen back-up van zijn data en was ook niet in het bezit van een externe harde schijf. Die gaat hij nu aanschaffen. Daarna wordt eerst de harde schijf uit de laptop gehaald en aan een andere computer gekoppeld. Zo kan er alsnog een back-up van de data op de externe harde schijf opgeslagen worden. Pas daarna zal er een herstel van Windows 10 uitgevoerd worden met behoud van data.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.