Ga naar inhoud

Edge


Dagini

Aanbevolen berichten

Heb een pc met win10 en wou gebruik maken van edge als brouwser maar heb volgend probleem:

ik ben een gebruiker van roboform voor mijn wachtwoorden en het lukt mij niet om de extensie roboform toe te voegen  , als ik meer uitbreidingen toevoegen klik krijg ik volgend popup:

u hebt een nieuwe app nodig om de windows store te openen.

weet eimand hoe ik dit kan oplossen??

Edge.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vooraf: ik ben zelf geen fan van Edge. Pas toen Windows 10 al een jaar bestond werd het mogelijk om extensies toe te voegen aan de browser Edge. Veel te laat, wat mij betreft. Ik kan niet zonder mijn wachtwoordmanager Sticky Password. Daarom viel voor mij het gebruik van Edge direct af. Pas een jaar later, na de Anniversary Update (in Nederland ook wel de Jubileumupdate genoemd), werd het mogelijk om extensies toe te voegen aan Edge. Er is nog steeds geen Sticky Password extensie voor Edge, wel voor Chrome, Firefox, Opera en Internet Explorer. Ook zijn er voor die browsers veel meer extensies beschikbaar dan voor Edge.

 

De extensie Roboform voor Edge is echter wel beschikbaar in de Microsoft Store. Ik heb die extensie zojuist als test met succes geïnstalleerd in de browser Edge. Ik dacht dat ik in de Store in zou moeten loggen met mijn Microsoft account om de extensie te kunnen downloaden, maar dat bleek niet eens nodig. Ook zonder inloggen kon ik die extensie downloaden en laten installeren in Edge.

Bij jou werkt die Store niet (goed); althans, dat maak ik op uit de door jou geplaatste afbeelding.

 

Klik eens op het pictogram van de Store. Normaal staat dat in de taakbalk. Het is de boodschappentas in onderstaande afbeelding:

5b0a9984b40b4-Store_in_taakbalk.png

 

Wat gebeurt er dan? Opent de Store dan of krijg je een foutmelding (welke foutmelding?)

 

Als je geen pictogram van de Store in je taakbalk ziet, dan moet je klikken op de knop Start (= de knop met de Windows vlag) en daarna zoeken in de alfabetisch geordende lijst met apps naar Microsoft Store:

 

Best mogelijk dat je hem daar tweemaal ziet:

1. In de lijst met apps/programma's

2. Als tegel

 

5b0a9ac64d1c6-Store_als_app_en_als_tegel

 

En ook hierbij natuurlijk dezelfde vragen: wat gebeurt er als je op de app of op de tegel klikt? Opent de Store dan of krijg je een foutmelding (welke foutmelding?)

 

Nog een laatste vraag: welke versie van Windows 10 gebruik jij nu? Is dat versie 1709 of versie 1803?

Dat kun je zo controleren:

Klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de startknop staat.

type dan winver

Druk op de Enter toets.

 

Je krijgt dan zo'n venstertje te zien, waarin de versie van Windows staat:

 

5b0a9bcd607a7-2018-05-27_13_50_44-Over_W

 

Om mijn versie van Windows 10 heb ik een rood kader gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn versie van Windows 1803

Windows store is niet te vinden  heb dit ook ingegeven in de zoekfunctie en krijg de melding '' geen resultaten gevonden voor microsoft store

Heb ook al via instellingen Microsoft Edge/ geavanceerde instellingen  Herstellen gedaan en dan opnieuw opgestart geen resultaat

ook al verwijderen gedaan en dan ook opnieuw gestart  maar ook geen resultaat

edge2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had Edge niet hoeven herstellen, want daar mankeert niets aan. Het probleem zit bij jou bij de ontbrekende app Microsoft Store. Let op: de app heet niet Windows Store, maar Microsoft Store.

 

Ik zie dat je de nieuwste versie van Windows 10 al hebt. Waarom ik dat vroeg? Als je nog Windows 10 versie 1709 had gehad, dan zou de Store hopelijk terug gekomen zijn, wanneer je versie 1803 zou installeren. Die route kunnen we dus niet nemen.

 

Er schijnen wel commando’s te zijn waarmee je de app Microsoft Store weer op je computer kunt krijgen, maar daar ben ik niet in thuis. Hopelijk reageren andere forumleden die daar meer van weten.

 

Een uiterste maatregel is het herstellen van Windows 10 met behoud van alle programma’s en persoonlijke bestanden.

Nu eerst reacties afwachten van andere forumleden.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dagini

 

Heb je in het verleden ooit Microsoft Store verwijderd? (zoals ik)

 

Klik met de rechtermuisknop op Windows start-knop en selecteer Windows PowerShell (admin).

Kopieer onderstaande commando en Plak in Windows PowerShell (admin) venster en vervolgens druk op Enter.

 

 

Quote

Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

 

Typ exit gevolgd door een Enter om het venster te sluiten.

Herstart vervolgens de pc.

 

5b0b075a49e84_ScreenShot05-27-18.PNG.5cb1c6e568aeb755d609b29d8f80348c.PNG

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dagini

 

Goed om te horen dat het probleem is opgelost :top: en dank voor jouw feedback :adore: & graag gedaan.

 

37 minuten geleden, Dagini zei:

ik weet niet of ik dit ooit verwijdert had ..

Géén probleem.

 

Aangezien het probleem is opgelost, sluiten we sluiten dit topic af met een 59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.