Ga naar inhoud

Ssd


Aanbevolen berichten

Hoi brent1369.

De beste upgrade voor een systeem als je nog gebruik maakt van een conventionele harde schijf is het inbouwen van een SSD.

De performance boost is enorm merkbaar en als je éénmaal een SSD in gebruik hebt wil je nooit meer terug naar een gewone harde schijf behalve voor opslag van al je bestanden.

Het opstarten van je een systeem kan van één of meer minuten gaan naar een 20 of 30 tal seconden afhankelijk van wat er allemaal mee opstart.

Voor de doorsnee gebruiker is een SATA SSD voldoende , een pci gebaseerde SSD of een Nvme SSD is interessante voor veeleisende en professionele gebruikers die veel data van en naar een Nvme SSD kopiëren of grote bestanden of databases moeten inladen en het moederbord moet ook de betreffende connectors hiervoor hebben maar deze zijn op jou moederbord niet aanwezig.

Goede SSD's zijn deze van Samsung deze zijn vaak in meerdere reviews het beste maar dat zie je ook aan het prijskaartje, SSD's van Crucial zijn ook erg goed en iets gunstiger geprijsd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw moederbord kan geen M2 SSD gebruiken want er is niks aanwezig in uw geval.

PCI SSD is sneller maar is ook kostelijk tenminste als je de snelle wilt hebben.

Let op: er zijn goedkoper versie maar die zijn stuk langzamer.

Daarom dat Dasle jou voorstelde om goede 2.5 inch SSD te nemen dat betaalbaar is en toch zeer snel.

 

Nu de prijs gunstig is zou ik bij Alternate SSD pro 500 GB kopen dat gunstig geprijsd is.

Pro versie is beter indien je Windows wilt installeren anders kan je samsung Evo kiezen dat iets langzamer is maar ook goedkoper is.

Je kan meerdere SSD toevoegen aan uw pc.

Zelf heb ik er 4 in mijn pc: Pro, Evo, M2

M2 is voor opstart van pc maar dat kan niet bij jou.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

120 GB zou ik heel zeker niet nemen.

10 jaar geleden zou 120 GB goed zijn maar dat is nu echt achterhaald.

Reken toch op 55 à 75 GB voor alleen Windows en programma's.

Dan zou je nog eens extra proper moeten werken op uw pc om zo weinig mogelijk rommel te hebben.

120 GB zal op die manier snel op zijn.

Je mag niet vergeten: onlangs had Windows grote update geweest en dat alleen was al 28 GB en tel daar 55 tot 75 GB bij en dan komt je vlot aan meer dan 100 GB

Dan spreek ik niet over virtueel geheugen, Iso downloade enz.

 

Absolute minimaal zou ik kiezen voor 250 GB (klik)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.