Ga naar inhoud

1 maal versturen, meerder malen aankomen


Nils l

Aanbevolen berichten

Windows live mail:

heb al een paar keer gehad dat ik een mail stuur en dat deze dan meerdere malen aankomt.

Ik heb er niet alleen last van men oom en een tante heeft er ook last van zelfde probleem ander pc en andere mail adres. Dus op 3 verschillende pc's

Iemand een remedie?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst: beantwoord in ieder geval de vragen van kape.

 

Ik denk ook even mee, Nils. Ik heb zoiets -vele jaren terug- ook eens meegemaakt. Wanneer nichtje X mij een e-mail stuurde, dan ontving ik die mail wel 6 tot 9 keer.

De fout moest bij haar liggen, want bij e-mails die ik van anderen kreeg, had ik daar geen last van.

Ik nam contact met haar op en vroeg welke virusscanner zij gebruikte. Dat bleken er twee te zijn en dat is nooit goed, want je moet altijd maar 1 virusscanner gebruiken. Twee virusscanners tegelijk gebruiken kan voor allerlei rare problemen zorgen.

Bovendien was het abonnement op de ene virusscanner (Norton, meen ik me te herinneren) verlopen, dus kreeg ze daar geen nieuwe virusdefinities meer voor. En de andere virusscanner bleek een rogue antivirus te zijn. Dat is een programma dat verkocht wordt als virusscanner maar niet als zodanig werkt.

Ik adviseerde haar om beide programma's te verwijderen. Na elke verwijdering de computer opnieuw opstarten!

En daarna heeft ze een ander -gratis- antivirusprogramma geïnstalleerd.

Daarmee was het probleem verholpen.

 

Ik zeg niet dat dit ook bij jou en bij je oom en tante het geval is, maar het zou de oorzaak kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner (als je het nog niet hebt). Installeer het en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

 

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.