Ga naar inhoud

ongewenste berichten


Amonra

Aanbevolen berichten

Is dit een nieuwe desktop pc of laptop van Lenovo? Zo ja, dan is het helemaal normaal wat je laat zien.

De door jou geplaatste afbeelding is van Internet Explorer 11. Bij nieuwe laptops en desktop pc's van Lenovo is er een dubbele startpagina ingesteld door Lenovo:

1. Een startpagina van MSN

2. De website van Lenovo.

 

Wanneer je Internet Explorer opstart worden beide startpagina's automatisch geladen: in 2 tabbladen.

Dat hoef je natuurlijk niet zo te laten. Je kunt dat zelf wijzigen.

Dat wijzigen gaat zo:

 

Open Internet Explorer

Klik op het tandwiel (dat staat in de rechter bovenhoek) en klik dan op Internetopties.

Het venster Internetopties zal geopend worden. Kies daar tabblad Algemeen (waarschijnlijk staat dat tabblad al open)

Kijk dan wat er staat onder Startpagina.

Waarschijnlijk zie jij daar 2 internetadressen staan: van MSN en van Lenovo. Je mag ze allebei wissen met de Backspace toets.

In het vak onder Startpagina type je dan de startpagina waarmee Internet Explorer voortaan moet openen. Wil je openen met de zoekpagina van Google, dan type je daar https://www.google.be

Klik daarna onderaan in het venster Internetopties eerst op de knop Toepassen en daarna op OK.

 

Als test sluit je daarna Internet Explorer af en... start je Internet Explorer weer op. Nu hoor je slechts 1 startpagina te krijgen. Alleen de pagina die jij zelf hebt ingetypt. Klopt dat?

 

3 uren geleden, Amonra zei:

Overal verschijnt een reclame pop up boodschap van Lenovo

Maak een printscreen van de reclame pop up, als je die daarna nog steeds ziet en plaats die in je volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen pop up. Die reclame voor Lenovo staat op de website van nu.nl. En die reclame staat in een vak waar standaard reclame wordt getoond.

De website www.nu.nl kan alleen maar gratis zijn, doordat er reclame wordt getoond.

Je kunt wel een adblocker als invoegtoepassing voor Internet Explorer installeren. Daarna zie je geen reclames meer. Maar als je dat doet en je bezoekt daarna nu.nl, dan zul je zoiets zien:

 

5b0fb9319763b-NU.nl_adblocker.png

 

Momenteel krijg jij bovenaan de pagina reclame voor Lenovo te zien. In de rechter bovenhoek van die reclame voor Lenovo zie je een blauw driehoekje. Klik eens op dat driehoekje. Ik meen dat je dan kunt aangeven dat je die reclame voor Lenovo niet meer wilt zien. Je kunt dan een reden aangeven waarom je die reclame niet meer wil zien, waarbij je uit een paar opties kunt kiezen. Daarna zul je die reclame voor Lenovo niet meer zien. Je zult daarna niet verlost zijn van reclame op nu.nl, maar je zult gewoon reclame voor andere merken of andere organisaties ervoor in de plaats krijgen.

 

Ik heb als test Internet Explorer gestart en ben naar www.nu.nl gegaan. Internet Explorer gebruik ik zelf eigenlijk nooit, dus heb ik geen adblocker in die browser.

In het vak waar jij de reclame voor Lenovo ziet, kreeg ik achtereenvolgens reclames te zien voor LG Oled TV, KPN en de Euro Jackpot. Ha, dan zou ik nog liever reclames voor Lenovo zien. ;)

Kortom, die reclames horen er dus bij. Dat is om nu.nl gratis te kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.