Ga naar inhoud

Backup


Arnold14

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik een Seagate 2TB gekocht en al 2 keer heb ik een poging ondernomen om met Windows 10 een backup op deze externe schijf te plaatsen. De foutmelding die ik krijg is dat er onvoldoende schijfruimte is om de backup uit te voeren.

Seagate maakt daarnaast autonoom een backup en daar luidt de foutmelding "sommige bestandslocaties bevatten meer dan 256 tekens waardoor die backup ook mislukt.

Heeft er iemand goeie oplossingen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was het zo als je een bestandsnaam wilt geven mag je maximaal 8 tekens geven zoals mijnkost.txt

Nu mag je 256 tekens geven voor uw bestandsnaam.

Heel waarschijnlijk download je ook andere bestanden zoals MP3 of films en die kunnen meer dan 256 tekens bevatten en daarom moet je eerst zorgen dan die namen die te lang zijn terug gebracht wordt tot 256 tekens.

Op Windows computer kan je zelf nooit meer dan 256 tekens geven als bestandsnaam.

Waarom Windows vreemde bestandsnamen niet inkort tot 256 tekens is mij een raadsel.

 

Je zal dus handmatig moeten zoeken naar lange bestandsnamen en aanpassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Arnold14 zei:

Gisteren heb ik een Seagate 2TB gekocht en al 2 keer heb ik een poging ondernomen om met Windows 10 een backup op deze externe schijf te plaatsen. De foutmelding die ik krijg is dat er onvoldoende schijfruimte is om de backup uit te voeren.

Ik neem aan dat je wel gecontroleerd hebt of Windows die back-up inderdaad gaat wegschrijven naar die nieuwe externe harde schijf van Seagate en niet naar een andere schijf of partitie?

 

Je externe harde schijf van Seagate is splinternieuw. Sluit hem aan op je computer en open daarna de Verkenner. Klik met de rechter muisknop op de externe harde schijf en kies dan Eigenschappen.

Wat lees je dan achter Bestandssysteem? Daar moet NTFS staan. Wanneer er FAT32 staat, zul je eerst de externe harde schijf moeten formatteren, waarbij je kiest voor NTFS.

Op harde schijven die geformatteerd zijn volgens FAT32 kunnen namelijk geen bestanden worden geplaatst die groter zijn dan 4 GB. En een back-up van Windows zal al gauw groter zijn dan 4 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eveneens bedankt voor het antwoord van de back up via Windows, het duidt inderdaad NTFS aan.

Pas op ik kan mijn Seagate lezen, enkel system volume information kan ik niet lezen, dit is misschien normaal of niet ?

Desktop N73T4Q.. duidt aan dat ik bestanden kan terugzetten. Misschien toch een juiste werking ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Arnold14 zei:

enkel system volume information kan ik niet lezen, dit is misschien normaal of niet ?

Ja, dat is normaal. In de map System Volume Information zitten je herstelpunten. Die map is niet toegankelijk voor jou.

Wanneer je in de Verkenner de C: schijf opent, dan hoort de map System Volume Information ook niet eens zichtbaar te zijn. Het is niet zomaar een verborgen map; het is een verborgen map met beveiligde besturingssysteembestanden.

Wil je die map toch zien, dan kan dat wel.

Je opent dan de Verkenner. Je klikt in de menubalk op Beeld en daarna op Opties.

In het venster Mapopties klik je op het tabblad Weergave.

Je kunt nu het vinkje weghalen dat staat voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)'. Je krijgt een waarschuwing. Klik op Ja om door te gaan. Klik daarna onderaan eerst op Toepassen en dan op OK:

 

5b167d0f8db71-2018-06-05_13_59_02-Mapopt

 

De map System Volume Information is dan zichtbaar, maar als je daarop dubbelklikt, dan krijg je onderstaande melding:

 

5b167d2a2e717-2018-06-05_13_59_48-Locati

 

Ik adviseer je om het vinkje voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' te laten staan.

 

25 minuten geleden, Arnold14 zei:

Desktop N73T4Q.. duidt aan dat ik bestanden kan terugzetten. Misschien toch een juiste werking ?

Of de werking juist is weet je pas wanneer het jou lukt om een door jou gemaakte back-up terug te zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.