Ga naar inhoud

Opslaan in Excel lukt niet - foutmelding


EVL

Aanbevolen berichten

Bij het opslaan krijg ik volgende foutmelding: "Een of meer formules in deze werkmap zijn langer dan de toegestane limiet 8192 tekens. Als u deze beperking wilt vermijden, kunt u de werkmap opslaan in de indeling Excel binaire werkmap".

Ook opslaan als binaire werkmap lukt niet.

Opslaan lukt dus niet meer.

Hoe kan ik de foute formule terugvinden om deze te verwijderen?

De werkmap heeft meerdere tabbladen en ik kan de fout niet vinden.

Dank

EVL

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, EVL zei:

"Een of meer formules in deze werkmap zijn langer dan de toegestane limiet 8192 tekens.

Als ik zelf een formule van 8192 tekens zou gemaakt hebben (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt), zou ik hem zeker weten te vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het zo kunnen zijn dat er een formule is die verwijst naar een bestand dat op een heel andere plaats opgeslagen is, waarbij als dat andere bestand open is er geen probleem is, maar als dat andere bestand gesloten wordt/is in de verwijzingen van de formule hele lange paden tevoorschijn komen, b.v. G:\documentenverzameling\jaar 2018\maand januari\medewerker X\ etc....?

 

Als dat enkele keren voorkomt loopt het aantal karamkters al snel op....

aangepast door Haije
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat u gelijk heeft. Om de problemen op te lossen, heb ik een document (uit de geschiedenis) van een maand geleden teruggezet. Alles liep weer normaal en ik kon wijzigingen aanbrengen en opslaan. Tot ik besefte dat een paar knoppen (met daarachter macro's) niet meer werkten. Ik kreeg als foutmelding dat een koppeling met een bepaald document (op docs.live...) niet meer werkte. Toen ik aan de knop terug de bijhorende macro toewees, werkte hij weer, maar later kon ik niet opslaan.

Hoe kan ik zien of de macro's in het zelfde document staan? De verwijzing die niet meer werkte, was naar docs.live of zoiets, de voorloper van OneDrive, waarin ik nu werk.

Hoe zet ik dat recht?

De macro's zijn alleen bedoeld voor de ene document.

Bedankt reeds voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle macro's uitgeschakeld, maar kan nog steeds niet opslaan omdat "Een of meer formules in deze werkmap zijn langer dan de toegestane limiet 8192 tekens"

 

Hoe kan ik elke verbinding met een ander document uitschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.