Ga naar inhoud

Decrypten dmv programma openen in X:\...\cmd.exe


Gast

Aanbevolen berichten

Dag! Vriend heeft pc eens encrypt, maar wellicht is hier iets fout gegaan: windows wil niet meer starten. 

 

Met een OEM windows dvd kan ik wel in het repair menu: X:\windows\system32\cmd.exe (administrator).

Ik open regedit via hier, en zie dat de C schijf onleesbaar is: ook bij beschikbare / gebruikte ruimte staat er niets. 

 

Via cmd kan ik usb’s bereiken maar hier stopt mijn kennis ik zou zeer dankbaar zijn met hulp: 

vriend heeft mij een usb gegeven waar het programma op staat (cmd dir F:\dcrypt geeft oa dcinst.exe, dcrypt.exe, dcrypt.sys, dcrypt.pdb)

en ook 2 usb’s met een loader: eentje zegt loader.vhd en de ander loader.iso

 

simpel start F:\loader.iso geeft dingen als “windows can’t open this file, select program from list of installed programma waar alleen kladblok bereikbaar is,

 

ik wil graag het decrypt programma kunnen openen, zodat ik het wachtwoord kan ingeven en de C schijf kan worden decrypt en weer toegankelijk wordt. Iemand tips? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een iso is een ingepakte inhoud van een bijv een dvd in één bestand.

je zult eerst die iso op een andere pc moeten branden op dvd of op een bootable usbstick met bijv. rufus.

maar: kennelijk heeft 'vriend'  een werkende versie... laat hem het probleem zelf oplossen, zou ik zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, falstring zei:

een iso is een ingepakte inhoud van een bijv een dvd in één bestand.

je zult eerst die iso op een andere pc moeten branden op dvd of op een bootable usbstick met bijv. rufus.

maar: kennelijk heeft 'vriend'  een werkende versie... laat hem het probleem zelf oplossen, zou ik zeggen....

Bedankt voor je reactie! Ik heb UUI en daarmee bootable usbstick gemaakt. Echter hiermee lukt het niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp helaas beide jullie antwoorden niet voldoende denk ik. 

@falstring ik zal vanmiddag even een pc (een niet encrypte) aan zetten, ik kreeg inderdaad foutmeldingen. Die zal ik dan hier plaatsen. 

@stegisoft bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met de partitie formatteren? Hoe zou ik dat kunnen doen? 

En hoe kan ik dat programma toevoegen in WinPE. Is dat te koop, winPE, en moet ik dat programma toevoegen op de encrypte pc? 

 

Sorry dat ik nog niet zo weinig begrijp maar ik wil het graag leren. 

 

ter info, ik heb een werkende windows 7 pc zonder internet verbinding, de encrypte W7 pc van mijn vriend, en verder geen windows laptop/pc met internet toegang, al kan ik dat evt een ander vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nou eens bij download WinPE plugin bestand eens download dan ziet je ook readme.txt en klik daarop en dan heb je uw antwoord.

Als je kies voor BartPE dan kan je heel gemakkelijk bouwen doe toevoeging van windows, programma enz.

 

Download Gparted en brand dat op iso bestand op dvd ofwel maak met rufus een opstartbaar usb-stick met uw iso bestand.

Dan in de bios usb-stick als eerste boot instellen en dan zal je alle partitie zien die er is inclusief verborgen partitie.

Opgelet: verwijderen of formatteren is definitief en kan niet terug herstel worden!!!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, stegisoft zei:

Als je nou eens bij download WinPE plugin bestand eens download dan ziet je ook readme.txt en klik daarop en dan heb je uw antwoord.

Als je kies voor BartPE dan kan je heel gemakkelijk bouwen doe toevoeging van windows, programma enz.

 

Download Gparted en brand dat op iso bestand op dvd ofwel maak met rufus een opstartbaar usb-stick met uw iso bestand.

Dan in de bios usb-stick als eerste boot instellen en dan zal je alle partitie zien die er is inclusief verborgen partitie.

Opgelet: verwijderen of formatteren is definitief en kan niet terug herstel worden!!!

 

 

 

 

Bedankt voor je geduld en uitleg!

is her nu de bedoeling dat ik ze allemaal download? Of alleen rufus en WinPE/BartPE? Sorry dat ik echt stap voor stap uitleg nodig heb (vroeger werkte ik met computers kan je nagaan).

 

Tevens ik heb UUI, deze kan evt ipv Rufus? Echter deze geeft een foutmelding en zal ik vanmiddag even precies overtypen. 

 

Als ik de partitie kan zien (incl verborgen) kan ik dan het wachtwoord intypen en decrypten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rufus werkt zo ongeveer hetzelfde als UUI

Persoonlijk vind ik rufus gemakkelijker omdat UUI meer Linux gericht is.

Maar je kan proberen om met UUI te doen.

Voor mij maak het niks uit want ik gebruik het beiden.

 

Persoonlijk zou ik BartPE downloaden.

Je heb wel een iso bestand nodig van Windows (maak niet uit welke Windows 7 tot 10)

Het mag ook een uitgepakte iso bestand zijn en dus alleen bestanden van Windows met mappen.

Het is een tijdje geleden dat ik BartPE gebruikte.

Maar het werk zo ongeveer: je kies welke bestanden en mappen je erin wilt zetten.

Als ik mij niet vergist kon je meteen ook andere programma van BartPE toevoegen.

Als je klaar ben kan je iso bestand maken.

 

Dan met rufus of UUI usb-stick maken.

 

BartPE werkt zo ongeveer zoals vroeger WinIso dat nog altijd bestaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.