Ga naar inhoud

Harde schijf to ssd


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Naar aanleiding van een vorig topic, dat een beetje gênant is uitgelopen, wil ik van de situatie gebruik maken om ook de harde schijf te upgraden naar ssd.

Ik heb momenteel een 1TB HDD en die zit redelijk vol. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de volgende opties:

- ofwel koop ik een kleine ssd 500GB en ga ik uiteindelijk de huidige harde schijf vervangen door een 2TB of hoger.

- Een andere optie is dat ik ineens volledig voor SSD ga maar dat lijkt mij voorlopig nog heel duur.

- uiteraard sta ik ook open voor andere voorstellen.

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, heroo234 zei:

ofwel koop ik een kleine ssd 500GB en ga ik uiteindelijk de huidige harde schijf vervangen door een 2TB of hoger.

Dit is de beste optie. Zelfs een SSD van 250 GB volstaat ruimschoots voor Windows en alle programma's.

De locatie van de data (persoonlijke mappen) verplaats je best baar de klassieke hdd. https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

 

Hoe groot is je externe harde schijf?

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede raad dat ik kan geven: koop alleen SSD want je kom minstens 10 jaar verder en dan ben je uiteindelijk goedkoper.

In mijn pc zit geen enkel HDD en dus alleen M2 SSD en 3 andere SSD en bovendien is de pc stiller.

HDD komt nooit meer in de pc.

 

Voor NAS kan je voorlopig beter de WD paars (purple) harddisk nemen omdat het zuinig is.

Indien je de NAS niet nodig heb kan je dat gewoon uitzetten of automatisch spaarmodus zetten. (ook tijdschema kan ook ingesteld worden wanneer het aan moet)

Let wel op dat sommige NAS erg veel stroom verbruiken.

Ik zelf gebruik voor dagelijks gebruik 1 harddisk 6TB NAS en dat verbruikt 11 watt als het actief is inclusief HDD.

 

Dat vind ik beter dan externe harddisk.

Moest ik toch extern kiezen dat kies ik resoluut voor usb-stick van Scandisk.

Dat gebruik ik ook voor dagelijks gebruik.

Dat zit altijd in de usb poort en daar worden de dagelijks data ingezet.

Moest ik weg gaan dan haal ik dat eruit en verberg ik het.

Doch ik maak steeds wekelijks backup op een usb-stick en NAS tenzij iets belangrijk en in dat geval die dag.

 

nota: ik maak nooit backup van Windows.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, stegisoft zei:

Een goede raad dat ik kan geven: koop alleen SSD want je kom minstens 10 jaar verder en dan ben je uiteindelijk goedkoper.

Is dat niet wat prijzig voor het volume dat heroo234 nodig gaat hebben? Als TS een grootverdiener is dan is er niets aan de hand natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet wat prijzig 

Je kan geleidelijk aan doen zoals ik dat ook deed.

Bovendien zou ik zeggen wacht tot je voldoende geld hebt.

Als je 3 x 2 TB koopt ben je goedkoper af met 1 van 6 TB

Het enige wat ik nooit zal kopen: seagate want dat is echt een prul.

Ook al heeft seagate de firma WD en firma's overgenomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.