Ga naar inhoud

Flybox MR200 modem/router & router TP-Link AC1200


adrie

Aanbevolen berichten

Omdat ik een slecht wifi bereik heb met mijn TP-Link Flybox MR200 (4g modem van Orange) heeft men mij een router TP-Link AC1200 Archer C50 aangeraden.
Powerlines zou niet werken aangezien er reeds powerlines op de tv modem van Telenet zitten om onze digicorders aan te sturen.
Ik heb de Flybox Mr200 modem via de Lan/Wan poort aangesloten op de blauwe internet poort van de router AC1200
De pc heb ik verbonden met de 1e ethernet poort op de router AC1200
Ik heb nu 4 wifi netwerken (flybox 2.4 en 5Mhz, en AC1200 2.4 & 5Mhz)
Is dit de beste opstelling voor het beste rendement van de router en het beste bereik?
Men heeft wel gezegd de router in te stellen op "United States" omdat dan het zendbereik groter zou zijn.
Gaarne respons om e.e.a. eventueel te optimaliseren
Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zoveel merken powerline inzetten in uw netwerk als je dat wilt.

Dus Telenet powerline met andere merk is geen probleem.

Wel heb je minimaal 2 dezelfde toestel nodig waarvan 1 verbonden is met de modem.

Het hoeft zelf niet aan 4G modem aangesloten worden want dat kan ook switch of een ander router enz.

 

Digicorder mag je aansluiten waar je wilt zolang de verbinding rechtstreeks naar de modem gaat.

 

Waar de pc is aangesloten op TP link maak niks uit of dat nu poort 1 of 4 is.

Dat is fabeltje dat je op US moet instellen net zoals dns op 8.8.8.8 zetten.

 

Had je TP link een vaste IP adres gegeven en DHCP uitgezet?

Heb je 1 SSID voor alles ingesteld?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Adrie,

 

U heeft op een ander computer forum een topic lopen met hetzelfde probleem en u wordt reeds geholpen.

Het is dubbel werk voor onze vrijwilligers en bovendien kunnen verschillende adviezen elkaar doorkruisen.

Geen goede methode om een probleem op te lossen.

Om dubbele antwoorden te voorkomen, zetten we dit topic tijdelijk on hold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.