Ga naar inhoud

mms probleem Samsung Galaxy A5 (2017)


jave

Aanbevolen berichten

Het is jouw toestel die bepaald dat een SMS als MMS wordt verzonden, de simkaart en het netwerk van jouw provider staan daar buiten.

Het is mogelijk dat je smileys hebt meegestuurd, of als de SMS  (het bericht) te lang is (bevat te vele tekst).

 

Kijk ook of je op jouw toestel bij Instellingen MMS kunt uitschakeld.

 

Dit terzijde: dit probleem schijnt met name voor te komen bij Samsung Galaxy toestellen.

 

update:

Waarom gebruik je niet WhatsApp? Als je Wi-Fi verbinding hebt is WhatsApp handiger en kost niets.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

" Kijk ook of je op jouw toestel bij Instellingen MMS kunt uitschakeld. " Dit is nu juist mijn vraag, hoe doe ik dat?

" Waarom gebruik je niet WhatsApp? Als je Wi-Fi verbinding hebt is WhatsApp handiger en kost niets. " Dat weet ik ook wel, maar daar gaat mijn vraag niet over...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • iEscape sloot dit topic
  • kape opende dit topic

In de handleiding zou je inderdaad de verklaring moeten kunnen vinden ... maar blijkbaar is dit een veelvoorkomend Samsung-probleem (zoals iEscape al aangaf) bij lange berichten of berichten waarin smileys, e.d. zijn verwerkt. Indien je niet van plan bent om MMS veelvuldig te gebruiken, zou je dit probleem eventueel kunnen omzeilen door het toegangspunt te verwijderen (dat is de instelling die het verzenden van MMS mogelijk maakt). Dit doe je via Instellingen - Meer netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten. Daar verwijder je dan alléén het toegangspunt MMS. En zo zouden de berichten enkel als SMS moeten doorgestuurd worden. Wil je dat eens testen of het lukt op jouw Galaxy ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.