Ga naar inhoud

Canon MG5250 printer


Eus18

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Canon MG5250 printer.

Nu heb ik het volgende probleem. Bij het reinigen van de printer ziet alles er goed uit behalve dan de kleur van Cyan.

De ene keer krijg ik, weliswaar maar 1 strook, keurig blauw geprint en de volgende keer geen 1.

2 kolommen verschijnen zo ie zo niet.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen? Er zitten nieuwe cartidges in.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe cartridges geplaatst, dus de blauwe (cyaan) cartridge is niet leeg. Dan moeten het verstopte spuitkanaaltjes zijn.

Zo te lezen heb je al een gewone reiniging uitgevoerd, maar die helpt niet voldoende. Je zult een diepte-reiniging moeten uitvoeren.

 

Om mezelf veel typewerk te besparen kopieer en plak ik wat instructies uit een ander topic:

 

En zo voer je een diepte-reiniging uit:
Klik op Start > Instellingen > Apparaten > Printers en scanners
Klik in het rechter veld op jouw printer, zodat de knop Beheren zichtbaar wordt:

Afbeelding

Klik op de knop Beheren, en daarna op Printereigenschappen.
In het venster Eigenschappen van Canon MG5250 Printer klik je eerst op het tabblad Onderhoud.
Klik dan op de knop Diepte-reiniging.
Het venstertje Diepte-reiniging opent. Bij Inktgroep kies je Kleur  C, M, Y, BK. Daarna klik je op Uitvoeren:

Afbeelding

Nadat deze diepte-reiniging voltooid is, controleer je of blauwe tekst weer wordt afgedrukt.
Nog geen succes? Dan zou je opnieuw een diepte-reiniging Kleur  C, M, Y, BK kunnen uitvoeren, maar zo'n reiniging kost sloten inkt.
Wanneer ook een tweede diepte-reiniging niet helpt, kun je overwegen om een reinigingscassette cyaan te kopen.
Die reinigingscassette zet je op de plaats van de blauwe cartridge en daarna voer je een of meer diepte-reinigingen door, waarbij je steeds kiest voor Kleur  C, M, Y, BK.

Je kunt zo'n reinigingscartridge/reinigingscassette bij verschillende bedrijven bestellen, bijvoorbeeld bij 123inkt.nl: https://www.123inkt.nl/Canon-CLI-526C-reinigingscartridge-cyaan-met-chip-i15012-t16749.html
Op die pagina zie je de link (in blauwe letters): 'Uitleg reinigingscassette'. Het is van belang dat je die handleiding goed leest en de instructies opvolgt.
Ik ben zo vrij geweest om die handleiding over het gebruik van de reinigingscassette als pdf bestand toe te voegen aan dit bericht.
Ik hoop dat je er zo uitkomt. Laat maar weten of het gelukt is.

 

(Nota bene: de oorspronkelijke tekst was bestemd voor iemand bij wie de grote zwarte cartridge geen inkt gaf. Ik heb nu de tekst wel aangepast, maar de afbeeldingen niet: in het venstertje diepte-reiniging moet je niet op de rode pijl letten, maar kiezen voor Kleur  C, M, Y, BK.

Ook de link naar de reinigingscassette heb ik aangepast, want voor ieder type printer is weer een ander type reinigingscassette nodig)

 

Succes!

Handleiding voor gebruik van reinigingscartridge Canon.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.