Ga naar inhoud

Thuisnetwerk opstarten zodat ik data van pc 1 op pc 2 en tv kan raadplegen.


jens

Aanbevolen berichten

Hallo 

Ik zit met een vervelend probleempje bij het creëren van een thuisnetwerk (windows 10).

Wanneer ik dit aanmaak en alle stappen volg zoals het hoort (via yt filmpjes en forum pagina's) lukt het mij maar niet om toegang te krijgen tot mijn bestanden vanop een andere pc.

Op pc 1 waar ik de map deel komt deze bij het netwerk te staan, maar wanneer ik op pc 2 kijk vind ik deze niet. Het zou voornamelijk de bedoeling zijn om mijn schijf met films beschikbaar te stellen op pc 1 zodat ik hier via het netwerk op de tv aan kan om deze af te spelen. Maar ik heb dus geen idee waar het zou kunnen aan liggen? Iemand enig idee wat ik fout zou doen of wat het probleem zou kunnen zijn dat ik mijn thuisnetwerk niet opgestart krijg? 

Alvast bedankt! :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

TV moet je IP adres ook instellen.

Wie is uw provider?

 

Laptop

Klik rechts onderaan op vergrootglas en typ wifi en klik wifi-instellingen wijzigen.

Klik op status

Klik op verbinding eigenschappen wijzigen

Staat netwerkprofiel ingesteld als privé? (anders daar instellen)

Ga terug en dan onderaan op Netwerkcentrum / Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen

Stel in zoals onderstaande (je kan wachtwoord daarna nog altijd instellen maar het is niet nodig)

Dan opslaan indien nodig.

 

Doe dat eerst doch het wil niet zeggen dat je nu alles ziet.

Bovenstaande moet je ook op de andere laptop of PC instellen. (TV niet)

 

a.u.b. nooit de volledige harddisk delen maar altijd een map zodat andere data veilig blijft.

 

netwerk001.thumb.jpg.19da4c363bd04cd898cf8ef8aea13068.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Provider is Telenet. Ik heb zonet nog eens alle stappen doorlopen zoals je opsomde voor beide pc's en deze stonden beide correct ingesteld dus tot hiertoe klopt alles maar ze zijn nog niet zichtbaar in het netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

)Herstart nu de router van Telenet.

Gewoon stroom even uit stopcontact en weer terug in.

Er is ook een aan/uit knop en dat mag ook.

 

Op TV

instellingen / netwerk

Stel daar zo in:

IP 192.168.0.30

Subnetmasker 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1 (= Telenet router)

DNS = 192.168.0.1

 

Ik ga vanuit dat je slechts 1 router heb en niks anders zoals AP, tweede router enz.

 

Het kan dat bij update de virusscanner firewall de netwerk blokkeert.

Je kan dat zelf testen:

CTRL + ALT + DEL en dan takenbeheer en bij tab opstarten Norton uitschakelen en dan opnieuw opstarten.

Norton zal niet opstarten.

Wacht een paar minuten en als je dan wel netwerk ziet dat ligt het aan de firewall. (Meestal bij update maar nog niet van Norton gehoord)

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, stegisoft zei:

Ik ga vanuit dat je slechts 1 router heb en niks anders zoals AP, tweede router enz.

Ik heb wel nog een switch achter de router zitten plus nog een aparte wifi modem, Kan dit een probleem geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke even huidige status:

Op mijn laptop zie ik nu mijn pc staan bij netwerken, omgekeerd niet (wat vreemd is).

Op mijn tv vind ik de beide pc (media's) bij netwerken (waarschijnlijk door de router te herstarten).

De map die ik van één film gedeeld heb om te testen vind ik op mijn tv, maar wanneer ik deze map selecteer (om het onderliggende mp4 bestand af te spelen) keert hij terug naar de vorige map (hier loop er dus nog iets fout voorlopig)

De switch en de wifi modem blijken dus geen probleem te vormen voor het netwerk weer te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.