Ga naar inhoud

Thuisnetwerk opstarten zodat ik data van pc 1 op pc 2 en tv kan raadplegen.


jens

Aanbevolen berichten

Switch zou in principe geen probleem mogen zijn tenzij je dat moet instellen wat bij sommige merken zo is.

Waar de switch staat maak niks uit.

Herstart eens de pc opnieuw op en wacht dan een paar minuten.

Mogelijk ziet je pc ook de laptop.

 

Heb je TV een vaste IP adres gegeven?

Dat is belangrijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@stegisoft Het probleem dat ik op de ene pc de andere niet vind maakt opzich niet zoveel uit, aangezien het voornamelijk zou zijn om vanop tv aan de films op de laptop te kunnen. De andere pc was eerder om te testen. Aangezien de tv nu wel mijn laptop vind als media netwerk is dat al goed. Nu moet ik enkel nog zien te vinden hoe ik de map kan openen en dat deze niet telkens terug keert als ik de film map wil openen. De Tv heb ik ondertussen ook een vast IP adres gegeven.

 

@jefkenIk zal dit ook eens doornemen en zal het laten weten of het probleem hierdoor mogelijks opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een nieuwe map voor de film (zonder films) met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Delen en klik op delen en kies voor iedereen. Je kan ook naam van pc geven.

 

delen01.jpg.8fdcd6d7b714dfe81ead81fc7026d04f.jpg

 

Klik dan op delen knop en dan gereed.

Klik nu op tab beveiliging en dan bewerken en dan toevoegen en geeft daar in de vak iedereen en geeft rechten. (standaard is meestal voldoende)

Normaal gezien zou je nu vanuit de TV films kunnen bekijken via netwerk i.p.v. hdmi

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik denk dat ik bij het volgende nog met een probleempje zit:

5b4e6dfadafae_Fotonetwerklocatie.png.458245f72f8274d9ac175d6135d7ab30.png

 

De eerste is het 'media netwerk' dat actief is op mijn laptop, de 2de is de digibox van Telenet en de laatste heb ik zelf proberen aanmaken.

Maar het lijkt dat de eerste mij beperkingen oplegt door zogezegd enkel als medianetwerk te dienen en waardoor als ik een map van een film deel enkel de mp4 of avi bestanden erin geplaatst worden maar de srt bestanden blijven weg (waardoor ik op de tv ook enkel het mp4 kan laten afspelen). De laatste heb ik aangemaakt door een netwerklocatie toe te voegen maar deze is niet echt een netwerk aangezien deze geen IP toegekend krijgt en niet zichtbaar is op de TV. Hoe kan ik de eerst van (pc-jens) wijzigen naar een gewone netwerklocatie ipv. een medianetwerk? Of wat is het alternatief dat ik een gewone netwerklocatie kan aanmaken ipv deze (streaming medianetwerk). 

Sorry dat ik hier niet echt veel verstand van heb :mellow:, maar bedankt voor de info en me te helpen:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Windows 10 is dat zo:

Open verkenner en met de rechtermuisknop op Deze PC en dan eigenschappen

Daar kan je uw pc naam wijzigen alsmede ook netwerk groepsnaam als je dat bedoeld. 

(instellingen wijzigen en dan op knop wijzigen klikken en bij Werkgroep (geen domein invullen) kan je netwerkgroepnaam geven.)

Ik zou dat doen op elke pc , laptop, nas enz. (Is ook beter voor als je ook Linux gebruikt)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel is dat ik nu eigenlijk een stream madia netwerk heb staan op mijn laptop, waardoor ik eerst de map van de films moet toevoegen aan bibliotheek alvorens deze in de 'media stream netwerk' terecht komt (pc-jens). Maar aangezien ik deze moet toevoegen aan de map video's in bibliotheek voegt deze enkel het mp4 bestand eraan toe maar de srt niet.. Mijn vraag is dus eerder hoe ik deze 'media stream netwerk' kan verwijderen of vervangen door een gewoon netwerk die direct de gedeelde mappen kan weergeven en alle bestanden hierin opneemt? want het netwerk Films is niet echt een netwerk aangezien deze niet wordt weergegeven op de tv, het media netwerk van (pc-jens) wordt wel weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je deze pagina(klik) eerst eens lezen of dat van toepassing is voor jou.

Ik ben niet zo bekend op gebied van media stream netwerk. Is dat een toestel of software?

Zo ja de juiste merk, model en type van de toestel ofwel juiste benaming van de software (of geef een link van de software fabrikant).

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad wat ik bedoel waardoor mijn mogelijkheden beperkt worden, ik zou graag een gewoon algemeen netwerk kunnen aanmaken die ook herkent  kan worden door de tv ipv deze media stream netwerk. Deze Media stream geeft enkel weer wat zich in de bibliotheek bevind en bij de map video's geeft die vervolgens ook enkel de video's weer en dus niet de srt (ondertitel bestanden) :/

mediastream.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de map van mediaplayer verplaatsen of kopiëren en dan plakken in de andere map.

Ga naar c:\Gebruikers\gebruikersnaam

Klik daar op video

Dan ziet je map opname en ziet je denk ik films

Je kan dan de hele map overzetten naar de nieuwe film map

Dan kan je daar srt toevoegen.

Omdat ik zelf geen ervaring heb moet je misschien voor ieder film een eigen mapnaam maken in de film mapnaam en daar srt plaatsen.

Ofwel moet je de filmnaam en srt dezelfde naam bevatten maar dan naam.avi en naam.srt

 

Je kan in mediaplayer perfect instellen dat hij een ander map moet gebruiken.

Organiseren / bibliotheek beheren / video en daar kan je map toevoegen en dan de oude verwijderen.

De films in de oude map blijft behouden, ook als je map locatie verwijdert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.