Ga naar inhoud

Trojaans paard js nemucod P


Aanbevolen berichten

Ik heb per ongeluk een trojaans paard gedownload genaamd js/nemecod.p

 

Ik kan mij niet 100% herinneren wat ik gedownload heb maar ik heb in de avast geschiedenis gekeken, wat hij geblokkeerd heeft en ik herinner mij, net voor ik het gedownload heb

dat ik de waarschuwing van avast gekregen heb, dus ik bij vrij zeker. Ik besef dat dit niet echt slim was. Advies van iemand online gebruikt om streams te downloaden/ 

 

Ik heb verschillende scans gedaan, avast, malwarebytes, superantispyware, en een scan via windows. Het verbeterde er op ik kon weer internet explorer en Firefox gebruiken.

Enkel windows verkenner werkte niet of niet goed en zeer traag.

 

Maar op een bepaald moment zat de laptop vast en ik heb hem geforceerd afgesloten. Sinds dien kan ik Niets meer, geen veilige modus, ook niet met cmd.

Ik ben ten einde raad, ik weet niet wat ik nog moet doen. ik heb nog een ubcd, maar ik weet niet of ik het daarmee kan oplossen.

 

Ik heb ook nog via de windows cd een herstel gedaan, maar dit heeft niets uitgehaald.

 

Wat gebeurd er precies. Ik start de pc op (het maakt niet uit in welke modus), Hij boot, dan het windows logo en dan een zwart scherm met de muis. (dus geen blauw scherm met "welkom")

 

Computer is een laptop clevo p170hm. Windows 7 ultimate 64 bit.

 

Blijkbaar hebben de virus scanners deze bedreiging niet volledig verwijderd.

 

Ik begrijp dat er files op de pc staan dien dit veroorzaken, maar ik weet niet welke of waar ik deze moet verwijderen, laat staan zonder dat ik in de pc kan om ze te verwijderen.

 

Wat kan u mij zeggen over dit virus en hoe kan ik dit extern via een boot cd of usb verwijderen.

 

 

Alvast bedankt. Van Moerbeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was de installatie cd van windows, maar het rare was dat hij geen fouten heeft herkent, dus ik denk dat het virus iets heeft gedownload die het zwart scherm heeft veroorzaakt.

Ik zeg dit mede omdat ik las dat nemucod een trojaans paard is dat malware download.

 

Ik heb de opstartherstel gedaan, omdat ik geen herstelpunt heb van windows.

 

Ik heb dit wel nog nooit meegemaakt dat ik ook niet in veilige modus kan en zelfs geen cmd kan.

 

In het begin dacht ik dat het aan fouten in de harde schijf lag, maar ik heb een chkdsk gedaan en hij starte weer op dezelfde manier op met zwart scherm.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dus als je de live cd/usb gebruikt, krijg je wel normaal beeld?

Dan zit het euvel waarschijnlijk bij je windows installatie of de grafische drivers.

Ik vrees dat een herinstallatie van windows nodig is om het probleem op te lossen.

 

Als er op de laptop nog gegevens of bestanden staan die je wil bijhouden, kan je deze via de live cd/usb veilig stellen op een andere stick of externe harde schijf.

Probeer daarna of de laptop ook opstart vanaf de installatiecd van windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de live cd krijg ik normaal beeld en kan ik de schijf ook bekijken.

 

Het is vreemd dat ik de herstel probeer te doen met  windows opstartherstel maar hij zegt dat er niets verkeerd is.

 

Kan ik windows niet herstellen als ik deze als externe schijf aansluit aan een andere pc? 

En misschien ook de gpu driver opnieuw installeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Charlie Rochester zei:

Kan ik windows niet herstellen als ik deze als externe schijf aansluit aan een andere pc? 

En misschien ook de gpu driver opnieuw installeren.

Dat zal niet lukken.

Bij de installatie van windows worden de drivers geinstalleerd voor de hardware van het toestel waar de schijf is aangesloten.

 

Start de pc op vanaf de installatie-cd van windows?

Heb je dan normaal beeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.