Ga naar inhoud

Trojaans paard js nemucod P


Aanbevolen berichten

Herinstallatie is geen probleem dan kan ik mijzelf verder helpen. maar ik probeer het probleem nog zonder herinstallatie op te lossen.

Het probleem is dat ik voor het moment in het buitenland ben en ik heb nog een externe schijf nodig om mijn gegevens te kopiëren.  Indien nodig zal ik deze gaan kopen. 

 

Ik heb nogmaals proberen via een windows 7 herstelschijf op usb (nieuwe gemaakt) windows 7 te herstellen maar hij vind geen fouten.

 

Nu is mijn vraag of het dan aan de driver van de gpu ligt en zo ja is het dan mogelijk dat als deze is beschadigd ik ook niet meer in veilige modus kan,

want vorige keer heb ik dit ook meegemaakt maar ik kon makkelijk in veilige modus de driver herinstalleren.  Vandaar dat ik dit nu een vreemde situatie vind.

 

Als het daar aan zou liggen is er een mogelijkheid om deze te herinstalleren zonder dat ik in windows kan? Dus via exteren usb hestelschijf.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Het is geen software probleem, het is een hardware probleem, ik had toevallig nog een 2de schijf met windows op en het is hetzelfde probleem. Hij start wel op tot het inlog scherm, maar hij staat zeer lang op "bureaublad aan het voorbereiden". En dan is het hetzelfde zwart scherm.

 

Ik heb sinds kort mijn grafische kaart vervangen, gelukkig heb ik hem gratis gekregen van een persoon die nog één liggen had. Ik hoop erg dat het niet weer de grafische kaart is, welke tool raad je aan om mijn hardware te checken op fouten? ik zou best alles checken cpu, gpu en ram.

Maar ik vind het vreemd dat er geen waarschuwing komt bij het opstarten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2018 om 12:51, Charlie Rochester zei:

Als ik vanaf de installatie cd of van de opstartherstel van de computer zelf opstart heb ik normaal beeld.

Dat kan best.

Zo lang je niet voorbij het welkom scherm bent, gebruikt het systeem de onboard grafische chip en niet de videokaart.

Het probleem begint pas bij de overstap naar de videokaart.

Kan je eens nakijken of de grafische kaart nog goed zit?

Eventueel uithalen en opnieuw monteren.

 

 

Op de live cd/usb die ik eerder aangaf, staan wel enkele tools die je kan gebruiken.

Voor de schijfcontrole kan je HDTune gebruiken.

 

Voor de controle van het Ram geheugen kan je de memtest86+ inzetten.

Start op vanaf de live cd/usb.

Navigeer met de pijltjestoetsen naar Memtest86+  en druk vervolgens op ENTER.

post-10125-0-26692500-1456579340_thumb.p

Deze test laat je best enkele uren lopen.

 

De GPU kan je testen met de Video Memory Stress test.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is een groot raadsel voor mij, ik heb het geheugen getest en geen probleem ik heb ook het gpu geheugen getest en alles is in orde.

Met het geheugen heb ik 3 passes gedaan en met de gpu geheugen heb ik 11 passes gedaan.

Als de "video memory stress test" ook de gpu processor zelf heeft getest ligt het dus ook niet aan de grafische kaart.

 

Wat ik nog kan proberen is een nieuwe hdd kopen en daar een nieuwe os op installeren en zien wat het geeft.

 

Anders weet ik niet meer wat gedaan.  Als je nog ander advies hebt hoor ik het graag.

 

Ik had proberen het geheugen uit te halen en terug ingestoken en dan werkte het helemaal niet, meer blijkbaar een geheugen die een kortsluiting geeft, deze eruit gehaald

en nu werkt het weer als ervoor. Maar het ander probleem blijft nog, Ik zal later nog eens de grafische kaart eruit te halen ,maar ik ben nu op reis en ik heb geen deftig schroevendraaier

om dit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.