Ga naar inhoud

Traag


Hilario

Aanbevolen berichten

@kweezie wabbit Eerst een vraag aan kweezie wabbit over iets dat ik niet begrijp in de startup.txt die Hilario plaatste op vrijdag 20 juli om 10:11 uur. Dat bericht staat op bladzijde 1 van dit topic.

Het gaat me om de regels 3 en 4 in dat bestandje. Daarmee zou, als ik het goed begrijp, een oude versie van OneDrive verwijderd moeten worden:

 

Ja    HKCU:RunOnce    Uninstall 18.091.0506.0007_1    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Hilaire\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\18.091.0506.0007_1"
Ja    HKCU:RunOnce    Uninstall 18.091.0506.0007_1\amd64    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Hilaire\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\18.091.0506.0007_1\amd64"

 

Als dat eenmaal gebeurd is, dan zouden die 2 regels nu niet meer in startup.txt moeten staan. Als die 2 regels nu nog steeds in een nieuw gemaakt bestand startup.txt zouden staan, dan wordt er tevergeefs gezocht naar die oude versie van One Drive. Zou dat het opstarten kunnen vertragen of zie ik dat helemaal verkeerd?

 

-----------------------------------------------------------------------

 

@Hilario Het duurt nu vele minuten voordat je na het aanzetten van je computer eindelijk ermee kunt gaan werken. Zoals jij het beschrijft duurt het echt te lang.

Standaard is in Windows 10 de functie 'Snel opstarten' ingeschakeld. Die zou er juist voor moeten zorgen dat de computer sneller opstart. Op sommige computers zorgt die functie 'Snel opstarten' echter voor problemen: problemen met afsluiten van de pc; problemen met opstarten; problemen met niet erkende hardware.

 

Als test zou je daarom de functie 'Snel opstarten' uit kunnen schakelen. Helpt dat niet, dan kun je die functie later altijd weer inschakelen.

 

Snel opstarten uitschakelen in Windows 10

Klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat.
Type in het zoekvak: Configuratie. Klik op het gevonden resultaat: Configuratiescherm, Bureaublad-app.
Kies (rechtsboven in het Configuratiescherm) voor Weergeven op: Grote pictogrammen.
Klik op Energiebeheer.
Klik in de linker kolom op Het gedrag van de aan/uit -knoppen bepalen
Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
Haal het vinkje weg dat staat voor Snel opstarten inschakelen (Aanbevolen).
Klik onderaan op Wijzigingen opslaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel opstarten staat er niet bij? Of bedoel je dat er geen vinkje staat voor Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)?

Wanneer er geen vinkje staat voor Snel opstarten inschakelen (aanbevolen), dan is de functie Snel opstarten bij jou al uitgeschakeld.

Zelf heb ik op mijn pc's de functie Snel opstarten ook uitgeschakeld. Zo ziet het eruit op mijn pc's:

 

5b58582b30a44-Snel_opstarten_is_uitgesch

 

Wanneer de functie Snel opstarten bij jou al uitgeschakeld is, dan wordt het nu wachten op een tip van iemand anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, porrelaar zei:

Eerst een vraag aan kweezie wabbit over iets dat ik niet begrijp in de startup.txt die Hilario plaatste op vrijdag 20 juli om 10:11 uur. Dat bericht staat op bladzijde 1 van dit topic.

Het gaat me om de regels 3 en 4 in dat bestandje. Daarmee zou, als ik het goed begrijp, een oude versie van OneDrive verwijderd moeten worden:

 

Ja    HKCU:RunOnce    Uninstall 18.091.0506.0007_1    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Hilaire\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\18.091.0506.0007_1"
Ja    HKCU:RunOnce    Uninstall 18.091.0506.0007_1\amd64    Microsoft Corporation    C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Hilaire\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\18.091.0506.0007_1\amd64"

 

Als dat eenmaal gebeurd is, dan zouden die 2 regels nu niet meer in startup.txt moeten staan. Als die 2 regels nu nog steeds in een nieuw gemaakt bestand startup.txt zouden staan, dan wordt er tevergeefs gezocht naar die oude versie van One Drive. Zou dat het opstarten kunnen vertragen of zie ik dat helemaal verkeerd?

Je zou best gelijk kunnen hebben.

Die 2 lijnen staan voor een eenmalige uitvoering van een taak.

Ondertussen is de pc een aantal maal herstart en zouden deze lijnen dus niet meer in de lijst mogen staan.

 

@Hilario zou je een nieuwe lijst van de opstarters kunnen maken met CCleaner? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je nieuwe startup.txt ontbreken nu de regels over OneDrive, die nog wel in je vorige startup.txt (van afgelpen vrijdag) stonden. Daar hoeven we de oorzaak van het trage opstarten dus niet meer te zoeken.

 

Ik vind het vreemd dat bij jou onder 'Instellingen voor afsluiten' de mogelijkheid ontbreekt om de functie 'Snel opstarten' in of uit te schakelen. Ik heb daar geen verklaring voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.