Ga naar inhoud

Aantal.als


Ran

Aanbevolen berichten

Beste allen, en met name gebruiker Alpha,

 

Deze lijkt me makkelijk echter weet in niet hoe ik deze formule verder moet definiëren:

Alle reeksen met een (-) teken ervoor wil ik opgeteld hebben in een cel. Dus niet met de getallen erachter zie het excel blad maar de hoeveelheid reeksen met een (-) teken.

Nu dat ik met met:=aantal.als b3:b25;("-")

eruit te komen maar ik moet achter de minteken een definitie voor elk teken plaatsen (denk ik).

 

logs (29).xlsx

aangepast door Ran
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraf dit:
Het is niet verstandig om je op dit forum met een vraag tot 1 persoon te richten. De kans bestaat dan dat, als die persoon niet in de gelegenheid is om te antwoorden, je geen enkel antwoord meer zult krijgen. Op dit forum zijn mensen actief die in bepaalde zaken veel beter onderlegd zijn dan ik, het is niet verstandig die op voorhand uit te sluiten. Dat gezegd zijnde, ga ik in op jouw probleem.

 

Wat in kolom B staat, zijn getallen neem ik aan. Nu heb je voor je gehele werkblad de celeigenschappen ingesteld als tekst, waardoor Excel de inhoud van kolom B niet meer als getallen beschouwt. Dat is dus niet verstandig. Verder gebruik je als decimaal teken een punt, wat misschien wel juist is, misschien ook niet; dat is afhankelijk hoe dat op jouw computer staat ingesteld. In de Nederlandstalige versie van Excel wordt doorgaans een komma daarvoor gebruikt. Dat is in mijn bijlage ook het geval, maar moest het bij jou een punt zijn, dan zou dit automatisch aangepast moeten worden bij openen van het bestand.
Als de instellingen in het blad juist zijn, is het antwoord eenvoudig (zie de bijlage), nl: =aantal.als(b3:b28;"<0")
 

PC-Helpf Ran2.xlsx

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.