Ga naar inhoud

Pc upgrade


Ruben47

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik wil in de komende maanden mijn pc upgraden dus vandaar start ik dit topic om wat informatie te verzamelen.

Ik zou willen upgraden omdat ik moeite heb met het behouden van mijn 144fps in games. (fps drops)

Ik heb:

gtx 1070 ti strix

i5-6600k @3.6GHz

2X8GB ram (1x2133MHz,1x2400MHz, kwam er later achter dat ik verschillende ram snelheden had)

620W PSU

z170x gaming 3 MOBO

 

Volgens andere informatie bronnen zou ik met deze specs geen problemen mogen hebben met het behouden van 144 fps in games zoals rainbow, pubg, fortnite. Fix?

 

Als ik mijn cpu wil upgraden:

- Wanneer is het een goed moment om te upgraden?

- Welke CPU is een goede optie (i7-7700 / i5-8600 / ..... ?)

- Welke CPU is mogelijk met mijn andere componenten? Want ik heb gelezen dat de z170x gaming 3 geen 8th gen ondersteund dus een i7-8700 is al niet mogelijk.

- Heeft mijn RAM een invloed met de verschillende snelheden? M.a.w., zorgen de verschillende snelheden voor problemen?

- Hoe weet ik welke cpu cooler ik heb en of deze nog goed genoeg is?

 

Andere informatie is altijd welkom. (als een goede OC de upgrade kan vermijden want ik heb hier weinig verstand van)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Begin eerst uw Windows te updaten op deze pagina (klik) en te beginnen met chipset driver want die nog pas nieuw.

Op deze pagina ziet je welke processor je kan gebruiken doch je zal ook uw bios moeten updaten.

Maar dat is alleen nodig voor zware berekeningen en dat is minder van toepassing voor games.

Maar games wordt vooral bepaald door videokaart.

Je gebruikt toch HDMI of DisplayPort voor uw scherm want dat is sneller dan DVI-D of zo

Maar uw beeldscherm moet die snelheid ook aan kunnen.

 

Uw pc moet de nieuwste games aankunnen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stegisoft zei:

Maar uw beeldscherm moet die snelheid ook aan kunnen.

Ja, ik heb 144Hz scherm.

 

9 uren geleden, stegisoft zei:

Uw pc moet de nieuwste games aankunnen.

Mijn huidige setup? Zonder cpu upgrade? Dus Medium/High settings op 144fps constant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige setup? 

Ja, dat moet kunnen want processor heeft niks met games te maken.

Op uw videokaart zit een processor en dat wordt gebruikt.

Misschien is de resolutie te groot gezet.

 

Je hebt een betere games pc dan velen onder ons.

Ik zou zelfs met een veel oudere videokaart en processor nog kunnen doen.

Heb je videokaart wel geüpdatet (klik)?

 

Welke beeldscherm heb je?

Merk, model en type

 

Uw moederbord kan tot 64 GB geheugen aan te verdelen onder aantal banken dat er is.

Verhoogd uw geheugen eventueel.

 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, stegisoft zei:

Mijn huidige setup? 

Heb je videokaart wel geüpdatet (klik)?

 

 

Mijn videokaart is geüpdatet.

22 minuten geleden, stegisoft zei:

Mijn huidige setup? 

Welke beeldscherm heb je?

Merk, model en type

Benq xl2411

 

22 minuten geleden, stegisoft zei:

Mijn huidige setup? 

Ja, dat moet kunnen want processor heeft niks met games te maken.

Op uw videokaart zit een processor en dat wordt gebruikt.

Misschien is de resolutie te groot gezet.

Ik speel op 1080p.

Volgens mij is de cpu een bottleneck deze zit in games vaak op 80% en GPU op 50%.

Ik speel ook niet op ultra omdat ik competitief ben en performance over kwaliteit kies.

Maar toch haal ik niet altijd constant 144fps en drops naar 90.

aangepast door Ruben47
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, stegisoft zei:

Mijn huidige setup? 

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

AdwCleaner[C00].txt

 

Er staat iets om winsock te resetten, is dit slim?

aangepast door Ruben47
Link naar reactie
Delen op andere sites

144 FPS of 144 Hz is wel een groot verschil.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.