Ga naar inhoud

Kleuren van de monitor niet goed.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb doordat het beeldscherm van mijn laptop Dell Latititude E5510 defect is. mijn Acer monitor aangesloten op mijn lptop. 

Dat werkte goed.  Nu heb ik mijn laptop en Acer monitor meegenomen op vakantie , en of het nu door het vervoer  o.i.d 

is gekomen , is mijn acer monitor van kleur af , een voorbeeld kleur van mappen zijn niet geel. 

Hoe krijg ik dat weer goed ingesteld. Ik doe er ook een speccy bij. misschien dat daar wat uit te halen is. 

 

Gerard

DESKTOP-PFTEJT5.txt

Kleur acer monior.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de instellingen van de monitor nagelopen, en de drivers geupdate ,  die waren up to date . 

Opnieuw opgestart , maarde kleuren zijn niet mooi (geel is bv groen  )

Wat kan ik nog meer doen. 

 

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe poging...

De kleuren zijn te groen. Kun je een beetje overweg met de Engelse taal? Zo ja, klik dan op de volgende link: https://www.intel.co.uk/content/www/uk/en/support/articles/000005731/graphics-drivers.html?_ga=2.139534651.98664435.1532895159-127128270.1531301089

 

Loop die tips een voor een na. En nu maar hopen dat de goede tip er voor jou bij zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: monitor en laptop zijn met elkaar verbonden door een VGA kabel. Tijdens het vervoer zul je laptop en monitor hebben losgekoppeld. Wanneer je de kabel een tikje slordig hebt opgeborgen, kan er een pinnetje van een connector verbogen zijn. En dat kan als effect een verkeerde kleur geven. Controleer daarom beide uiteinden van die VGA kabel en kijk of er geen pinnetje verbogen of afgebroken is. Een VGA connector telt 15 pinnetjes.

Als er een pinnetje afgebroken is, dan moet je een nieuwe VGA kabel kopen. Die zijn niet duur. Voor circa € 10 ben je klaar. Hier een voorbeeld: https://www.kabeldirect.nl/vga-monitor-aansluitkabel-3m.html

 

Wanneer 1 pinnetje een beetje verbogen is, dan kun je proberen die recht te buigen. Hieronder een video waarin wordt uitgelegd hoe je dat voorzichtig doet:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kleuren naar standaard waarden hersteld. en bij de monitor kabel/stekker waren geen pennetjes verbogen of afgebroken .******

Ik zou het niet meer weten 

 

Gerard

kleur 2.jpg

kleur 3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je beide stekkers van de VGA kabel onderzocht op verbogen of afgebroken pinnetjes, dus zowel aan de kant van de laptop als aan de kant van de monitor?

 

Van de lijst met tips op de website van Intel heb je nu al diverse tips nagelopen. (Ik zie dat jij de Engelse tekst hebt laten vertalen door je browser. Prima!)

Van die tips blijven nu alleen de laatste tips over:

1. Sluit een andere monitor aan op de laptop. Heb je dan geen kleurproblemen, dan ligt het aan de Acer monitor.

2. Sluit de Acer monitor aan op een andere computer. Heb je ook daar die kleurproblemen, dan ligt het aan de Acer monitor.

 

Ik besef dat die tips lastig uit te voeren zijn wanneer je enkel beschikt over die ene laptop en die ene monitor. Dan misschien vragen aan familie, buren, kennissen of je bij hun die monitor even aan mag sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog 1 laatste tip die niet op de website van Intel staat: Gebruik een andere VGA kabel om de monitor te verbinden met de laptop. Waarom? Er kan een knik zitten in de kabel waardoor 1 van de draadjes in de kabel gebroken is. Indien mogelijk dus van iemand anders een VGA kabel lenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. ga ik zeker doen, ik zit nu op mijn vakantie adres , en heb niet de beschikking over een andere monitor, of kabel. 

Dus ik zal moeten  wachten  tot ik weer thuis ben. 

 

PS. Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik de pc opstart krijg ik ongeveer 5 sec wel een goed beeld (goed van kleur.) 

omdan weer naar de vreemde kleur te gaan. 

 

Grt  Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me bij dit topic volgende bedenking:

Indien de fout (enkel) ligt bij de monitor of de kabel, dan zouden andere forumgebruikers de schermafbeeldingen van Windows wél in de juiste kleuren moeten zien. Als ik naar de afbeelding in de beginpost kijk, zijn de mappen ook groenachtig i.p.v. geel. Dit doet mij vermoeden dat Windows de 'foute' kleuren genereert. Temeer omdat bij het opstarten wél eventjes de goede kleuren getoond worden.


Ik heb me nog niet verdiept in Windows 10 (gebruik nog altijd W7) en heb geen idee waar je dit zou kunnen controleren/aanpassen. Misschien even zoeken bij persoonlijke instellingen of toegankelijkheid?

Waarschijnlijk weet porrelaar die instellingen wel te vinden ;).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.