Ga naar inhoud

Stillere PC


VDT

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een wat stillere pc hebben. Nu ik een andere heb gekocht weet ik dat dat heel goed kan.

Mijn huidige pc configuratie:

Processor: Intel Core i7 970 @ 3.20Ghz

RAM; 12 Gb triple channel DDR3

MB: Gigabyte X58A-UD3R , socket 1366

GPU: GeForce GTX470

Voeding: CoolerMaster GX650 (non Bronze versie).

 

Toepassing (nu) is maximaal fotobewerken, internet, office.

 

Wat betreft de foto's: de eerste is duidelijk, een CoolerMaster kast

Op foto twee is een dubbele Corsair geheugenkoeler te zien, maar die staat (al) uit.

Foto drie: ik weet niet wat het merk is van de kastventilator, de ventilator links op de koeling van de processor is een BeQuit.

Foto vier: Bovenin zitten ook nog twee fans, waarvan de rechter ook een BeQuit is, links weet ik niet. Staan beide (al) uit!

De fans onderop de GeForce draaien uiteraard mee.

 

Op dit moment liggen de temperaturen van MB, GPU en processor grofweg tussen de 40 en 50 graden, soms er net boven.

 

ik heb zelf het idee dat de voeding de grootste boosdoener is en dat, gezien de hw er nogal wat overkill is aan diverse koelingcomponenten!

 

Vraag is dus, hoe en waarmee krijg ik de pc stiller. Liefst niet tegen top-prijzen, goed spul maar niet high-end.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

20180801_092717.jpg

20180801_093001.jpg

20180801_093017.jpg

20180801_093211.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat er een kabel met witte blokje tegen de koeler komt?

Rechts op de derde foto

Je heb wel erg veel ventilatoren.

Hoor je een duidelijk verschil tussen computerkast dicht of open?

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar die koeler heb ik losgekoppeld. Ja, klopt, dacht toen ik 'm kocht dat dat nodig was, maar achteraf zitten er idd wel wat veel in, daarom heb ik er al wat uitgezet.

Maar blijkbaar heb ik de grootste herrieschopper nog nodig/aanstaan.

Nee, hoor niet echt heel veel verschil tussen kast open en dicht.

 

Speccy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van Speccy zie ik niet direct een probleem.

De enige dat lawaai zou kunnen veroorzaken is uw harddisk van Samsung.

Dat kan je testen door tijdelijk de stroom of sata kabel uit te halen en zo opnieuw opstarten.

De andere is SSD maar dat geeft nauwelijks geluid.

Dan heb je externe harddisk en dat geef wel geluid maar dat is buiten de computer.

 

Wat mij wel opvalt is dat je Windows update uitzet en blijkbaar werkt je in Engels.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar volgens mij is het de voeding, die heb je toch in verschillende soorten,  meer/minder vermogen, meer/minder herrie, meer/minder energiezuinig? 

Virussen of zo kan het niet zijn, heb 'm nog maar kort geleden helemaal door laten lichten.

 

Windows Update werkt gewoon hoor, vanmiddag zag ik net, is er nog naar updates gecontroleerd en het is een Nederlandse Windows versie. En een poosje geleden is die grote update nog uitgevoerd.

 

Kun je een paar stille fans en voedingen adviseren, want volgens mij moet ik het daar echt in zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In uw geval wel:

Processor verbruikt 130 watt + voeding is 245 watt + 1 SSD + 1 Hdd = 385 watt

Dan heb je nog usb poorten enz.

Dus 500 watt is wel absoluut minimum voor uw geval op voorwaarde dat je geen zware videokaart koopt.

Tegenwoordig verbruikt processor tussen 45 en 90 watt naargelang type. AMD verbruikt nog meer

Nieuwe processor hebben heel goede videokaart onboard zodat je geen videokaart nodig hebt doch voor zware games raad ik nog altijd videokaart aan.

Uw processor heeft geen videokaart onboard.

 

Ik had u reeds gezegd dat je gewoon iets héél simpel moet doen.

Sata kabel van HDD samsung even eruit halen en pc opnieuw opstarten en testen of het geluid veel beter is.

Dat is normaal want HDD heeft beweegbare onderdelen en SSD niet.

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die Sata-kabel, dat had ik al wel gedaan, alleen vergeten hier te melden; los/vast maakt niet veel verschil.

Heb met mijn gsm met een dB-app achter bij de voeding gemeten, zowel bij mijn eigen pc als die, die ik stiller wil hebben. De mijne 49 dB en deze 61 dB. ga eens kijken wat er in mijn eigen zit en vervolgens kijken of daar een 650 W versie van is.

Denk dat het dan opgelost gaat zijn. 

Bedankt voor je reactie en hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.