Ga naar inhoud

Windows 10 naar 7


Theo2602

Aanbevolen berichten

Mijn schoonzoon heeft een oude, en alles behalve zware, desktop. Toch bleek hij volgens Microsoft zwaar genoeg om W10 te installeren. Nu loopt dat ding ontzettend traag, en zou hij er terug W7 willen opzetten. Hij was te laat om dat nog te kunnen doen, maar hij beweert ook dat hij W7 vanuit een DVD niet kan installeren. Volgens mijn ondervinding steek je een installatie DVD in, en als je dan opstart, vraagt hij of je van die schijf wil opstarten. Als je dat toelaat, vraagt hij of hij de schijf mag formatteren, en als je dan ja zegt, verwijdert hij W10 en kan je W7 installeren. Is dat juist?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

W10 loopt vrijwel hetzelfde als W7 en de ondersteuning ervoor loopt ook af, bij de meeste werkt W10 juist sneller, de aanname dat het door W10 komt klopt volgens mij niet.

Zou die W10 zo instellen dat het weer snel werkt.

Alles wat niets met drivers of anti-virus heeft te maken uit opstarten halen om mee te beginnen en een anti spy tool laten draaien, b.v. https://www.oo-software.com/en/shutup10

 

Of wat tips doorlopen.

https://pctipvandedag.nl/windows-10-sneller-10-stappen

https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/software/windows-10-sneller-maken.htm

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn ondervinding steek je een installatie DVD in, en als je dan opstart, vraagt hij of je van die schijf wil opstarten. Als je dat toelaat, vraagt hij of hij de schijf mag formatteren, en als je dan ja zegt, verwijdert hij W10 en kan je W7 installeren. Is dat juist? 

Hij moet wel tijdens het installeren eerst alle partitie verwijderen en dan opnieuw aanmaken.

Beste is alle partitie's verwijderen want je kan tegenwoordig Windows 10 op eender welke partitie laten installeren maar er wordt altijd naar de eerste partitie een stukje weggeschreven. Bijvoorbeeld: Windows installeren op de tweede SSD en op eerste partitie en dan is het in dat geval D: maar er wordt altijd weggeschreven in C:

 

Wat hij zegt dat Windows 10 langzamer loopt dan Windows 7 geloof ik geen bal van.

Windows 10 is pakken lichter dan Windows 7

De oorzaak ligt elders.

Bijvoorbeeld vuile processor, teveel programma op achtergrond.

 

Ik raad aan om Windows 10 opnieuw te installeren door alle partitie te verwijderen en opnieuw aanmaken netjes installeren.

Dus geen update over Windows 7 doen want dat maak enorm veel rommel aan.

Hij zal dan merken dat Windows pakken sneller is.

 

Als hij nog met harddisk werkt dan kan het ook zijn dat de harddisk aan het verslijten is.

In dat geval overwegen om SSD te plaatsen en HDD eruit.

 

Nota: huidige Windows 10 versie 17134.191 is nog beter geworden dan de vorige.

Meer mogelijkheden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier al op gereageerd, maar op de een of ander manier is mijn reactie blijkbaar niet verschenen.

Je zegt dat W10 'lichter' is dan W7, maar toen Microsoft Windows 7, soms ongevraagd, verving, was er ook een test, om te zien of je computer W10 wel aan kon.

Nu heb ik een (2de) computer waar ik, zonder probleem, W7 op draai, maar Microsoft zegde toch dat hij niet voldeed aan de vereiste om W10 te installeren. Dus vraagt W10 toch iets dat niet alle computers hebben. Dus vraag ik mij af, of sommigen niet juist met de hakken over de sloot W10 konden installeren, maar eigenlijk niet voldeden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een verschil tussen lichter dan geschikt voor Windows 10

Dat het niet geschikt is voor Windows 10 heeft meestal te maken met drivers.

Windows 10 heeft veel drivers hetzij meteen bij installatie, hetzij daarna bij regelmatige update.

Ondanks dat kan het zijn dat Windows 10 voor uw 2de computer niet de nodige driver heeft voor soms maar één onderdeel van de computer of laptop enz.

 

Bij Windows 7 was het zo dat als je geen driver had dat je zelf moet gaan zoeken bij uw fabrikant.

Nu is dat omgekeerd: nu moet je niet zelf zoeken want Windows 10 zoek het zelf. (Dat is in 90% ook zo)

 

Ik had heel toevallig een 10 jaar oude laptop met Linux.

Mijn dochter haar laptop is stuk en omdat ze dringend een andere Windows 10 laptop nodig had, had ik dan de mijne laptop opnieuw geïnstalleerd en Windows 10 erop gezet. De eerste keer is de installatie wel goed gelukt maar werkte niet goed.

Alles opnieuw gedaan en eerst volledig gewacht tot hij volledig klaar is met update.

Pas daarna had ik dan andere software geïnstalleerd en nu werkt het prima.

Ik had het niet laten testen of het geschikt is voor Windows 10 want ik weet uit ervaring dat je ook Windows 7 drivers kan gebruiken in Windows 10

Start ook snel op doch er zit wel een SSD in maar geen harddisk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.