Ga naar inhoud

bootres.dll corrupt


Optimalcrab

Aanbevolen berichten

hoy,

ik installeerde vandaag een oud spel "X3-reunion" en wanneer ik het wou starten herstarte mijn pc.

ik kreeg toen het herstelscherm en kon na lang zoeken via optie 7 bij opstartopties toch starten.

na een beetje onderzoek vond ik deze melding:

Gevonden hoofdoorzaak:
---------------------------
Essentieel bestand e:\boot\resources\custom\bootres.dll voor opstarten is beschadigd.

 

toen ik dit controleerde stond bootres.dll onder resources zelf en is er geen map custom. het lukte me ook niet om deze zelf aan te maken om zo het probleem proberen op te lossen.

mijn windowsversie 10 werd geupgraded van 8.1 enkele jaren terug dus heb geen hersteldisk of backup.

ook stond mijn systeemherstel uit(wist ik niet) dus herstellen naar vvorig punt is geen optie.

 

zijn er nog mensen met dit probleem en wat kan ik doen als oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk bedoeld je DVD-rom 

Mogelijk is custom map een verborgen map.

Verkenner / bovenaan Beeld klikken / Optie / mapoptie / weergave

 

mapoptie.jpg.ec097ea3ce267ac0814eb0453b718a6a.jpg

 

Nota: je kan dvd-rom niet meer aanpassen zoals een map maken.

Wel kan je nieuwe aanmaken.

Als je hier om een dvd-rom gaat dan kan je gewoon even eruit halen en dan met een zacht doekje zuiver maken in de richting van de klok.

 

Lukt dat niet dan kan je cmd openen als administrator en dan typ je Sfc /scannow

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

in opstarten is e: hetzelfde als c:\windows, e: wordt dan gebruikt als aanduiding van de windowsmap. geen dvd

scannow vind geen fouten (had ik al gedaan). heb de besturingssysteembestanden zichtbaar gemaakt maar geen map cutom te zien.

computer starte vandaag wel gewoon op, enkel empyrion wil nu niet starten omdat driver signature enforcement is uitgeschakeld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open cmd als administrator

Kopieer onderstaande tekst en plak het in cmd

regsvr32 /u bootres.dll

Dan enter en afmelden of opnieuw opstarten.

Open cmd weer als administrator en plak nu onderstaande tekst

regsvr32 /i bootres.dll

Dan enter en hopelijk is het dan opgelost

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.