Ga naar inhoud

Win10 met K330Logitech


f8voa

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Win10 . Als toetsenbord heb ik een K330 , als muis een M215 van Logitech . Beiden zijn wifi ( USB )Het klavier stopt soms , geen werking meer . Wanneer ik doorlopend blijf tijpen werkt alles ok maar als ik een pause inlas verschijnt het probleem ( een pause van 10sec volstaat soms )Als ik de spanning wegneem en weer aansluit gaat het voor een tijdje en dan begint de erger opnieuw ( traag werken , letters vergeten enz ) De Muis werkt goed . Ik kocht een nieuw microsoft klavier en muis . Omgekeerd probleem : het klavier werkt goed , de muis niet . Ik prrobeerde reeds 3 ( drie ) nieuwe klavieren van logitech ( dezelfde types ) met hetzelfde probleem . Op een tweede computer werken deze klavieren goed . Ik heb reeds W10 geherinstalleerd  , batterijen vervangen ..... zonder resultaat . Het lijkt wel alsof er ergens een geheugen volloopt en het klavier nadien moet resetten ( onwaarschijnlijk maar het lijkt zo )

Zijn er gebruikers met dezelfde problemen die een oplossing gevonden hebben .

 

Met dank , Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, f8voa zei:

Ik kocht een nieuw microsoft klavier en muis

Je zegt er niet bij of het ook wireless toestellen zijn of met draad.

 

Even off topic: Waarom ben je zo gek van die draadloze toestanden en gebruik je niet gewoon een toetsenbord en muis met draad, daar heb zelden problemen mee, tenzij je er een tas koffie op uitgiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Staf ,  de tekst doorlezen . In de derde zin staat klaar en duidelijk dat het wifi via een USB stick betreft. En ...... als je een labo hebt zoals als ik ( electronika , radio en computer ) heb je behoefte aan draadloze systemen .  Voor win10 kwamen deze problemen helemaal niet voor ( toch nooit opgemerkt ) Ik ben met computer bezig sinds het einde van de 70tiger jaren en heb veel bugs meegemaakt maar met deze wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Microsoft legt de fout bij Logitech en Logitech geeft een 100% werking aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft legt de fout bij Logitech en Logitech geeft een 100% werking aan.

Waar het precies aan ligt is mij voorlopig nog niet bekend.

Ik heb in apps en onderdelen Logitech driver verwijderd want Windows 10 heeft die driver zelf.

Wel daarna opnieuw opstarten.

Bij gaat soms nog even tilt staan maar wacht 10 seconde en dan is het weer in orde.

Of Defender hier iets mee te maken heeft weet ik niet.

Want soms lijkt het of er eerst wordt gecontroleerd of het veilig is en dan zet Windows alles weer aan.

Vermoedelijk zal in september hopelijk een update komen voor dat probleem want je bent niet de enige.

 

Nota: ik heb wel een touchscreen en dat is ook een muis dat altijd werkt.

Maar soms blokkeert dat ook en dan moet ik even wachten.

 

Je kan configuratiescherm / programma en onderdelen doen.

Maar in Windows 10 kan je ook links onderaan op vergrootglas en dan app typen en dan apps en onderdelen klikken.

Klik daar op Logitech en dan verwijderen.

 

Waarom ben je zo gek van die draadloze toestanden en gebruik je niet gewoon een toetsenbord en muis met draad,

Ik werk al jaren met draadloos muis en zou zelfs niet met kabel willen hebben.

Toetsenbord is wel altijd met draad.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé , bedankt zeg , het is een hele opluchting om niet tot de uitzonderingen te behoren . We zullen de ellende dus nog maar even aanzien en tot ergens in september wachten . Een vervelende situatie , vooral als je met formules en cijfers bezig bent , maar ja ..... moeilijk gaat ook . Nog een geluk dat de wagens niet volgens de microsoft filosofie gebouwd worden want anders reden we nog allemaal te paard.

Prettige dag nog ,

Marco

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een geluk dat de wagens niet volgens de microsoft filosofie gebouwd worden want anders reden we nog allemaal te paard.

Onlangs zag ik de Witte van Zichem.

Ik schrok van al die slagen.

Die tijd zou ik niet willen maar de tijd voor elkaar dat zou ik wel willen terug hebben.

Nu is dat allemaal via internet hé.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stegisoft zei:

Ik werk al jaren met draadloos muis en zou zelfs niet met kabel willen hebben.

Toetsenbord is wel altijd met draad.

Hier al bijna 10 jaar draadloos toetsenbord & muis, zeer handig. Vanzelfsprekend  een met kabel toetsenbord & muis als reserve en/of voor testdoeleinden.

 

22 uren geleden, f8voa zei:

Op een tweede computer werken deze klavieren goed

Op het 'probleem' computer voer onderstaande uit:

 

Toets de Windows-toets + x en selecteer Windows PowerShell (Admin).

 

59c2c7071acf9-ScreenShot604.jpg

 

Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt? Klik op Ja.

 

Typ na PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow gevolgd door een Enter.

Let op de spatie vóór het / teken.

 

59c2c4505b659-ScreenShot602_kopie.jpg

 

 

Wacht nu rustig af tot Verification 100% complete.

 

59c2c4ffc6d83-ScreenShot601.jpg

 

 

Type exit gevolgd door een Enter om het scherm af te sluiten.

 

59c2c52645799-ScreenShot603.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.