Ga naar inhoud

Virtual Technology compatibel


ward01

Aanbevolen berichten

Mijn excuses als deze vraag niet in het juiste deelforum staat, ik wist niet precies waar ze te stellen.

 

Ik zou een laptop moeten hebben met min. 8 GB ramgeheugen en een 64 bit processor die VT (Virtual Technology) compatibel is. 

 

Hoe kan ik zien of mijn huidige laptop VT compatibel is aub? 

 

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een Intel processor?

Hier wordt uitgelegd hoe je kunt nagaan of jouw processor Virtualisatie Technologie ondersteunt: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000005486/processors.html

 

Lees wel alles door wat op die pagina staat. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat jouw processor wel compatibel is, maar dat je de ondersteuning voor Intel Virtualization Technology in het Bios nog moet inschakelen.

 

De meeste moderne processors zijn 64 bit. Ik neem aan dat je zelf wel weet hoe je kunt nagaan hoeveel GB RAM nu is geïnstalleerd in je laptop.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het programma Speccy op je computer staan? Zo niet, dan kun je dat programma downloaden en installeren.
 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

Start Speccy en wacht dan even totdat het programma klaar is met het analyseren van je computer.

Klik dan in de linker kolom op Processor.

In het rechter gedeelte kun je dan zien of jouw processor virtualisatie ondersteunt.

 

Hieronder als voorbeeld een screenshot van Speccy van mijn computer:

 

5ba0e62358261-Mijn_Asus_virtualisatie_on

 

Zoals je ziet, ondersteunt mijn processor wel virtualisatie maar is die functie momenteel uitgeschakeld in het BIOS.

Wat staat er bij jou achter Virtualisatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je ook zien met Speccy. Ik wil ook best met je meekijken. Doe daarvoor het volgende.

Start Speccy en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, porrelaar zei:

Dat kun je ook zien met Speccy. Ik wil ook best met je meekijken. Doe daarvoor het volgende.

Start Speccy en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

http://speccy.piriform.com/results/FS0RPQsFMeVydh5Y5BpGutP

 

Extra vraagje: is die 6 GB Ram geheugen nog uitbreidbaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/FS0RPQsFMeVydh5Y5BpGutP

 

Ik heb de link even aanklikbaar gemaakt...

Er zit geen SSD in jouw laptop. Er zit een gewone harde schijf in met een opslagcapaciteit van 1 TB (= terabyte): 931GB Hitachi HGST HTS541010A9E680 SATA Disk Device (SATA )

Windows ziet altijd minder dan 1.000 GB, maar daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Dat komt doordat Windows een andere rekeneenheid gebruikt dan de fabrikanten van harde schijven.

 

In de laptop zitten 2 memory slots. Dat zijn sleuven waarin je een werkgeheugenmodule kunt stoppen.

Deze twee sleuven zijn nu allebei bezet. In het ene slot zit een module van 2 GB en in het andere een module van 4 GB. Je kunt er dus geen module bijplaatsen. Misschien is het mogelijk om de module van 2 GB te vervangen door eentje van 4 GB.

 

Er is een handige website die je helpt na te kijken hoeveel werkgeheugen er maximaal in je pc of laptop kan.

Ga naar deze website: https://www.interngeheugen.com/scan/

Klik daar op de groene knop met de tekst "Voer de scan nu uit!"

Lees wat er op die website staat en volg de aanwijzingen op.

Nadat je de scan hebt uitgevoerd, zal een website openen, waarop je kunt lezen hoeveel werkgeheugen er in je laptop zit en hoeveel er maximaal in kan. Tevens kun je zien welk type werkgeheugen geschikt is voor jouw laptop.

Kopieer dan het internetadres dat in de adresbalk van je browser staat en plak dat internetadres in een volgende reactie, zodat wij mee kunnen kijken en jou van advies kunnen dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, porrelaar zei:

Kopieer dan het internetadres dat in de adresbalk van je browser staat en plak dat internetadres in een volgende reactie, zodat wij mee kunnen kijken en jou van advies kunnen dienen.

https://www.interngeheugen.com/mappreporter.odb?scanid=8592380d-c189-11e8-b119-765d69d2422d&scanid=8592380d-c189-11e8-b119-765d69d2422d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie helaas enkel dit wanneer ik op jouw link klik:

 

5bab8178bdb93-Geheugen_scan_laptop_noteb

 

Dat helpt ons jammer genoeg niet verder. Meestal geeft dat tooltje veel meer informatie.

Het gaat om een HP Pavilion 15. Wat is het exacte type van die HP laptop? Van de HP Pavilion 15 bestaan namelijk tientallen verschillende modellen. Er hoort nog een reeks letters en cijfers achter, bijvoorbeeld HP Pavilion 15 p045nd of n213ed of g081nd enzovoort. Het staat vast wel op de factuur die jij bij aankoop kreeg.

Ik vermoed dat je de geheugenmodule van 2 GB wel kunt vervangen door een module van 4 GB, maar het is beter dat ook anderen hier naar kijken, voordat je een verkeerde aankoop doet.

-------------------------------------

Wat ben je overigens van plan om te gaan doen, waarvoor je meer werkgeheugen en Virtual Technology nodig hebt? Ben je misschien van plan om gebruik te gaan maken van VirtualBox of zoiets? wil jij misschien naast Windows 8.1 (wat nu op je laptop staat) ook gebruik kunnen maken van een andere besturingssysteem, bijvoorbeeld een versie van Linux?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.