Ga naar inhoud

lossless knippen, plakken en opslaan


theplayer

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, theplayer zei:

Ja, maar waarom wordt het programma dan ook gewoon geopend zonder sleutel?

omdat je dan in de freewareversie zit.

 

(ps: typ je voortaan eens gewoon zonder vetdruk?  Vetdruk staat in internetetiquette bestempeld als 'roepen' ;)

 

Vooraf: ik heb het programma ook niet ver onder de knie, maar 'k ga proberen te helpen en kijken of je het resultaat krijgt wat je bedoelt. (en er zijn nog andere methodes oa met het aangeven van begin- en eindpunt van te knippen stuk, maar 'k hou het hier eenvoudig, de rest leer/experimenteer je zelf wel)

 

Ok, 'k ga even van gang:

 

Import content > je video aanklikken > project settings (hier kan je al dingen wijzigen, maar je kan het later ook nog als je gaat Exporteren)

dan finish

 

Verplaats de schuiver/cursor nu naar de plaats waar jij je film wil gaan knippen(schuif hem naar rechts) Let op: dit is maar een grove afstelling.

 

Fijner afstellen kan je nu met de enkele en dubbele pijltjes naar links of rechts. image.png.6d9223752105a8b3e4ce1e83128de864.png

 

 

Sta je op het goede punt: (zorg bij deze actie dat je blauwe balk onderaan aangeklikt is, of het icoontje blijft grijs) :  klik op dit schaaricoontje: image.png.fb3f1a0051b739b2b14376ffbad770e9.png

en je zal zien dat je filmpje onderaan in twee geknipt werd.

 

Het deel dat je niet nodig hebt kan je wissen door het aan te klikken en op delete te drukken.

 

Zo verwijder je alle niet-gewenste stukken, de rest kan je eventueel tegen mekaar gaan schuiven (makkelijkst om te beginnen: klik het eerste deel aan, plaats je schuiver op het einde (zie 2de plaatje hierboven) en klik op het 'eindicoon': twee pijltjes naar rechts + het streepje

Dan ga je naar image.png.9d40e97e9b4e553788ce7adad48d5478.png en je ziet links bovenaan weer een schuivertje: trek dit voor 3/4 (ong) naar rechts en je tijdsbalk onderaan zal veranderen - even uitproberen - (niet tot 100% verschuiven of je valt er uit < bugje?)

Dan kan je nog  verder gaan uitvergroten door op het +-je te gaan drukken.

Zo kan je nauwkeuriger gaan 'aan mekaar plakken)

 

(je kan nu nog overgangen en zo gaan gebruiken, maar dit brengt me te ver èn 'k heb er voorlopig geen tijd voor :) )

 

OK: filmje naar je zin: klik op het tabblad Export Project  image.png.b74cea2847b930c2b6893bf3bc750a53.png

 

 

Een nieuw venster opent zich.

Belangrijk: eerst rechts onderaan Change Name openklikken. (dit is verwarrend want je kan niet alleen de naam maar ook de uitvoermap hier gaan bepalen.

Geef hier de nodige naam en het juiste pad op.

 

Geef nu aan in welk formaat je film moet opgeslagen worden: kies daarom bovenaan links uit

image.png.d8305d12150e2f0e1a9b983d09d00b76.png

 

Je ziet hier naast het vierde (Weg) dat je ook dit venster kan uitbreiden. Wil je mp4 als uitvoer, kies je best die Web , dan krijg je in het rechtervenster andere keuzes dan in dit plaatje.

 

verder:

links onderaan: klik  het vakje Profile openimage.png.32e815cf90100e89b97d1626f46ee9cf.png

 

 

 

Ik denk dat voor jou voorlopig volstaat te kiezen voor MPEG4 profiles en dan kan je het vakje rechts ernaast ook nog eens open klikken om te kiezen tussen low, normaal, high.

 

'k denk dat ik niets vergeten ben (?)

 

en dan nu klikken op (rechts) Export Project.

 

En nu mag jij van alles zeggen of vragen :)

 

 

 

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst Super dat je ondersteuning biedt.

 

Overigens, dat VET gebruikte ik omdat de normale lichtgrijze tekst heel moeilijk leesbaar is. Ik zet nu de Firefox zoom maar omhoog...

 

Ik kom nu nog niet verder dan de eerste knipactie. Die gaat prima, Hij wordt geknipt waar de foute scene zit. Maar dat stuk loopt tot de rode lijn. Daar moet weer geknipt worden en dan moet dat hele stuk eruit. Dat knipicoon blijft nu grijs dus dat lukt niet meer...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het (blauwe balkje van het) filmpje onderaan aangeklikt?  (anders moet je eens een plaatje posten dat ik beter kan volgen)

 

Even terzijde (maar het kan je ook helpen):

 

VSDC heeft een helppagina met faq's :

http://www.videosoftdev.com/how-to-use-free-video-editor

o.a. hoe je stukken video kan verwijderen : klik eens op "How to start editing video in a few simple steps?" (zesde vraag) en in de nieuwe pagina op de bruine link “How to cut an unwanted part of a video” (onder het tweede beeldje).

(Met dank aan Nokiaprox die me dit aan de hand deed :) (en die dit ook op de achtergrond volgt) )

 

Verder is er ook een youtubekanaal van een ... 200-tal filmpjes waar je ook terecht kan:  https://www.youtube.com/watch?v=RWNt0NCDoEw&amp;index=1&amp;list=PL_kPWOOUAjb9hwHNFIQeyqKB2U7fgo1eO

 

Kijk eens naar filmpjes 59, 111 en 189 - misschien staan er nog wel bij.

(en misschien heb je dan mijn hulp helemaal niet meer nodig ? :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Passer, ik krijg het daarmee niet voor elkaar... Ik zal iets anders moeten hebben. Ik las nog over een nieuwe versie van Windows MM, uit 2012.  https://windows-movie-maker.nl.softonic.com/#app-softonic-review

Ik kan alleen niet achterhalen of die versie ook weer lossless kan opslaan nadat er in in video scenes geknipt zijn. Ook ben ik niet zo te spreken over Softonic...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zegt, Theplayer, waar je strop loopt (plaatje?) kan ik je misschien wel helpen?

 

enne: 

10 minuten geleden, theplayer zei:

Ook ben ik niet zo te spreken over Softonic...

Softonic zoveel mogelijk vermijden ! !  Download apps en progs zoveel mogelijk van de ORIGINELE maker (site) en iet van tussensites ! !

 

Lees even wat Porrelaar hier zegt:  https://www.pc-helpforum.be/topic/69689-apple-software/?do=findComment&amp;comment=547896

 

Ter info (wat bijeengesprokkeld:)

Kwallijke dowwnoadsites:
BrotherSoft        bron: security.nl
CNET        bron: security.nl
Download.com    bron: security.nl
FileHippo        bron: security.nl
Softonic        bron: security.nl
SourceForge    bron: security.nl
Tucows        bron: security.nl

 

Foute progjes/tools:

Super Optimizer
PC Speed Up
 Regclean pro
Spy Hunter
PC pitstop

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer, ik begrijp niet goed wat je hier schrijft en bedoelt....

Passer zei:

Als je zegt, Theplayer, waar je strop loopt (plaatje?) kan ik je misschien wel helpen?

 

enne: 

 

Jullie noemen inderdaad al veel sites waar ik altijd al huiverig voor ben geweest.

 

Ik heb het overigens nu geprobeerd met AVIDEMUX. Scenes knippen met markers A en B en daarna opslaan, gaat prima en verliesloos. Maar dit prog heeft ook een probleem...: als de knipplekken niet in het keyframe zitten dan krijg je een corrupte scene na opslaan

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoelde: je schreef dat je het niet voor mekaar kreeg.

Als je ons nu vertelt wàt er waar niet lukt, kunnen we je misschien toch nog helpen?

 

En  Avidemux gebruikte ik vroeger ook (maar is al ff geleden) - en 'k vond het ook niet slecht. Als jij er mee je plan kan trekken ben je er mee gesteld toch?

(maar je laatste opmerking zegt me ivm Avidemux niets, dus daarbij kan ik je niet helpen. Iemand anders?)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.