Ga naar inhoud

Gegevensvalidatie hulp


Victor van Zoest

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, 

Mijn vraag gaat over een uitbreiding op de gegevensvalidatie. Ik weet hoe ik een lijst maak hiermee, alleen vroeg ik mij af of het ook op een uitgebreidere manier kan. Dit is wat ik zou willen dat ik zou kunnen doen. 

Stel je voor ik maak een keuze menu met 5 steden. En ik wil dat ze 3 keuzes maken uit het rijtje. Is het dan mogelijk dat als ze bijvoorbeeld Amsterdam gekozen hebben dat hij bij de volgende cel voor de 2e keuze niet meer in het rijtje staat? Ik heb van mensen die wel wat van Excel gehoord dat die mogelijkheid er is, nu zoek ik alleen iemand die het echt weet. 

Met vriendelijke groet,

Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, emielDS zei:

Aangezien het blijkbaar te laat was om een voorbeeldbestand te plaatsen heb ik zelf maar iets geknutseld.

validatie steden.xlsx

Wow! Dit is precies wat ik zoek! Zou het dan ook kunnen dat de gegevens waar het om gaat op een ander blad staan? 

Echt heel erg bedankt hiervoor! Hoe heb je dit gedaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Victor,

de trapsgewijze validatie die jij zoekt, daarover zijn op internet vele websites te vinden.

Maar ook op dit forum is daarover al eerder een vraag gesteld (het kan zinvol zijn soms eens te zoeken op dit forum).

Bekijk bv. dit item op dit forum (klik in de zwarte balk in onderstaand venster).

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.