Ga naar inhoud

probleem met layout bij meerkeuzelijst


DieterVG

Aanbevolen berichten

Moeten die keuzelijsten in blad1 komen op de plaats waar je ze in het blad "Lijst" hebt geplaatst?

Opm: Ik zie dat je het bestand van emielDS hebt geplaatst. Als je met zijn code verder wil gaan, dan laat ik het hier bij, want die vind ik niet aan te bevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

In bijlage een voorbeeld waarvoor dit gebruikt moet worden.

Ik moet volgende kun doen:

teksten kopiëren vanuit het tabblad teksten, en deze plakken in het tabblad offerte. 

Eens dit is gebeurd, zou ik in het tabblad offerte de mogelijkheid willen hebben om de puntjes, die in het tabblad lijsten staat te kunnen aanpassen.

Daarom wilde ik met meerkeuzelijsten werken, maar mijn enige probleem is dat mijn layout niet hetzelfde is in mijn tabblad offerte als in het tabblad lijsten.

Zie een voorbeeld in bijlage.

Mvg

Dieter

Ps Alvast bedankt voor de moeite.

voorbeeld forum.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/10/2018 om 16:26, DieterVG zei:

Ik moet volgende kun doen: teksten kopiëren vanuit het tabblad teksten, en deze plakken in het tabblad offerte. 

Dat kan, bv. zoals in de bijlage bij dit bericht (geen macro zoals in het bericht hierboven, nodig).

Ga naar het blad "Teksten", selecteer daar een cel (1 x klikken op een cel) waarvan je de tekst wil kopiëren naar het blad "Offerte" en klik 1 x op de knop "Kopiëren" bovenaan in de kolommen B en C. De blauwe opmaak wordt dan meegekopieerd. Dat kun je zo vaak herhalen als je wil.
Zo'n zelfde soort knop (of meerdere knoppen) kun je ook in het blad "Lijsten" plaatsen om vanuit dat blad de inhoud van cellen naar het blad "Teksten" te kopiëren. (De macro achter die knop is een voorbeeld! Als je het netjes wil doen moet je in de macro ook controleren of er wel een cel op de juiste plaats wordt geselecteerd, of er niet meer dan 1 cel tegelijkertijd wordt geselecteerd, e.d.).

 

Teksten beginnen met spaties is niet verstandig, het kan gemakkelijk tot fouten leiden (bv. als je bepaalde tekst(en) wil oeken). Ik vind trouwens het kleurgebruik aan het begin van elk item in een offerte volkomen overbodig. Het biedt geen meerwaarde en vele offerte-aanvragers zullen offertes niet in kleur afdrukken. Dus waarom onnodig moeilijk doen?

 

Teksten die je plaatst d.m.v. gegevensvalidatie kun je niet wijzigen (tenzij je de validatie zelf verwijdert), want validatie is juist bedoeld om een bepaalde tekst en geen andere, weer te geven!

10 uren geleden, emielDS zei:

Ik heb nu een beetje meer tijd gehad.

Emiel, de macro in jouw bestand heb je van internet gehaald; om die te kopiëren, daar is toch niet veel tijd voor nodig lijkt mij...

PC-H DieterVG2.xlsm

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.