Ga naar inhoud

probleem met layout bij meerkeuzelijst


DieterVG

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, DieterVG zei:

Kan iemand mij helpen, ik wil een meerkeuzelijst maken in excel, met behoud van layout.

Is dit haalbaar in de gewone excel, of is dit al meer VBA.

Dat kan, en nog wel zeer eenvoudig ook, door vanuit het menu een keuzelijst in te voegen uit de groep besturingselementen. In dit geval een activeX-besturingselement (in te voegen via Ontwikkelaars - Invoegen - Keuzelijst). De tab Ontwikkelaars is standaard niet zichtbaar in Excel, die is zichtbaar te maken via Bestand - Opties - Lint aanpassen. Zie de cellen A9 en A12 in de bijlage.

PC-H DieterVG.xlsx

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, DieterVG zei:

zoals je ziet in mijn voorbeeld, bestaat mijn tekst uit verschillende kleuren.  En dit zou ik graag mee overnemen in mijn meerkeuzelijst.

Ik zie op blad 2 in kolom A telkens het woord 'kleur' staan. Bedoel je dat de cellen in kolom A een kleur hebben (voor zover er in kolom B wat staat), of bedoel je dat de cellen in kolom B gekleurd zijn. Maak je voorbeeld aub zoals het in werkelijkheid is!

Als het alleen om de kleur te doen is, is dan het antwoord van EmielDS niet afdoende?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.