Ga naar inhoud

Zwart scherm


ricardo425

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb enkele dagen in het hospitaal gelegen en wanneer ik vandaag de pc wilde opstarten kreeg ik een zwart scherm. Na een paar keren te hebben opgestart bleef steeds hetzelfde probleem.

Ik liet dan de pc voor zoals het was en na een 10 a 15 minuten startte de pc gewoon verder.

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?

Kan ik geholpen worden?

 

Met dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstart is de pc koud en mogelijk ook vochtig met de weer van de vorige dagen.

Op dat moment wordt de pc opgewarmd en als je dan na een tijdje opnieuw opstart heb je een warme start.

Het kan ook zijn dat je een statische probleem hebt en dat kan alles zijn:

1) een statisch toestel op de pc of in de buurt

2) stopcontact heeft geen aarding.

3) door te stofzuigen

 

ook batterij van de moederbord kan bijna leeg zijn maar dan moet uw pc zowat 5 jaar zijn;

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het is nu de eerste keer.

Op mijn bureau is niks veranderd van weggenomen of bij gekomen.

Op alle aansluitingen is er een aarding want ik woon op een appartement waar alles echt in orde is zoals het moet.

Heb de pc weer afgesloten zoals het moet en kwam weer met hetzelfde probleem.

Dat is nu al een keer of vier vandaag.

 

PS: Wanneer ik niet direct antwoord is de reden dat ik morgen 2/11 terug binnen moet omdat mijn galblaas eruit moet. Dus sorry, maar nadien antwoord ik wel.

     Heb wat geduld tot ik antwoord.

 

Bedankt voor het begrip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral dat je goed en wel terug thuis komt en dat de operatie goed gelukt is.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Vind ik leuk

  •  
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij Dell Inspiron 560?

Werkt Windows 10 wel goed op uw computer want je hebt een vrij oude computer van 2010 en dus 8 jaar oud.

Uw huidige Windows 10 is 6 maanden geleden geïnstalleerd en jij zelf kan bepalen of het wel goed ging.

 

Processor wordt 63° warm maar dat is voor die tijd denk ik vrij normaal.

Doch de maximaal temperatuur volgens intel is in uw geval 71°

Het zou dus kunnen dat uw processor te warm wordt als meer bezig bent met uw computer.

Mogelijk is uw processor koeler vuil ofwel is de koelpasta niet meer goed.

Koelpasta zit tussen processor en de processorkoeler.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik terug. Bedankt voor het geduld.

 

 

Inderdaad dit is mijn pc. Windows10 heeft en werkt nog steeds goed.

Aangaande de processor koeler, Kost dit veel geld of wat kan ik zelf doen om dit te verbeteren?

 

Ps: Wanneer ik deze morgen mijn pc opstartte na enkele dagen ziekenhuis was het nog steeds hetzelfde.

     Ook kreeg ik de melding: Treu Key Updater

                                            Notification: A new update has been installed. Pleas restart your device.

 

    Heb dan maar op ok geklikt (had geen andere mogelijkheid). Is dit iets van belang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Treu Key (klik) is een wachtwoord onthouder programma of zo van McAfee

 

Om processor koeler zuiver te maken kan je gewoon uw computerkast de zijkant losmaken en dan ziet je ergens op de moederbord een koeler en dat zou waarschijnlijk vuil zijn. Gewoon met de stofzuiger zuiver maken. 

Wel pc afsluiten maar stroomkabel wel in stopcontact houden om statische stroom te vermijden.

 

Indien je processor koeler pasta moet vernieuwen kan je beter laten doen.

Maar dat is eerder zeldzaam dat je moet doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.