Ga naar inhoud

pdf opent in Word in Office365


WimvD

Aanbevolen berichten

Ik probeer een pdf te openen in office365, maar hij opent in Word en is (daardoor?) ook van slechte kwaliteit.

Oorspronkelijk bestand op mijn pc is .xlsx en en dat heb ik opgeslagen als pdf voordat ik het naar de office-omgeving plaatste. Ik heb 'm daarbij als .pdf opgeslagen met "bestand openen na publiceren" aangevinkt.

Ga ik nu in Office365 met de muis over de link. dan ziet-ie 'm als pdf. Maar opent dus toch in Word van Office365 ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Wim!

 

Ik ga er van uit dat jij Windows 10 gebruikt. Als dat niet zo is, dan moet je dat melden in een volgende reactie.

 

PDF bestanden worden op jouw pc momenteel geopend in Word, wanneer jij dubbelklikt op een pdf bestand. Met welk programma zou jij die pdf bestanden willen openen? Met andere woorden: wat is jouw favoriete pdf reader? Is dat Adobe Reader, Sumatra PDF, PDF-XChange of een andere? Er zijn er namelijk zoveel...

 

Op dit moment klopt de associatie van .pdf bestanden met het bijbehorende programma niet. Die associatie/koppeling kun je op verschillende manieren herstellen.

 

Dit is een van die manieren:

Klik op Start > Instellingen > Apps

Klik in de linker kolom op Standaard-apps.

Scrol in het rechter paneel wat naar beneden en klik dan op 'Standaard-apps per bestandstype kiezen'.

 

Wacht totdat de lijst met bestandstypes geladen is. Dat kan even duren.

Scrol dan omlaag naar het bestandstype .pdf.

Wat staat er dan bij jou achter dat bestandstype? Ik vermoed Word. Klik op Word en dan krijg je een lijst te zien met andere programma's die ook .pdf bestanden kunnen openen.

Staat jouw favoriete PDF reader in die lijst? Klik er dan op.

 

Met een afbeelding ter illustratie:

 

5bf5593b16921-pdf_associeren_met_pdf_vie

 

Zoals je in bovenstaande afbeelding kunt zien, zijn pdf bestanden op mijn pc gekoppeld aan PDF-XChange. Dat is mijn favoriete pdf reader. Maar ik zou ook bijvoorbeeld kunnen kiezen voor SumatraPDF, wat ook op mijn pc staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar, hartelijk dank!

Op andere plaatsen van Helpforum had ik deze tips ook al gevonden, maar het helpt helaas niet. PDF is bij mij al gekoppeld aan PDF-XChange Editor.

Hieronder zie je de herkende naam van het document (nl. "3%20Selecteren.pdf") en dat 't in Office als Word wordt gezien en en met Word wordt geopend.

Je ziet in het lint ook een knop "pdf DOWNLOAD". Als ik daarop klik, wordt het correct geopend in goede kwaliteit. Maar de Word-stap wil ik dus overslaan ...

Groet, Wim 

 

image.png.ad09b4d18452c6e853821e69f567207a.png

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het nu begrijp waarom het bij jou anders gaat dan bij mij.

Ik gebruik Microsoft Office 2016 en ik sla al mijn Office bestanden alleen op de harde schijf van mijn eigen pc op.

Jij gebruikt Office 365 en het lijkt erop dat jij al je Office bestanden opslaat in de cloud: in OneDrive. Klopt dat?

 

Wanneer jij een bestand opent dat in OneDrive staat (dus in de cloud) dan kan het alleen geopend worden met de programma's die jou daar ter beschikking staan, dus met Outlook, Word, Excel en PowerPoint. Daar zit geen aparte pdf viewer bij.

Als jij een pdf bestand dat in de cloud staat wilt openen met PDF-XChange Editor, dan zul jij dat pdf bestand eerst moeten downloaden naar jouw pc. Daarna zul je dat pdf bestand met een dubbelklik pas kunnen openen met PDF-XChange Editor.

 

Heb jij je Office 365 bestanden (gemaakt met Word, Excel enz.) zowel in de cloud (= OneDrive) als op de harde schijf van je eigen pc staan, dan moet je die pdf bestanden niet benaderen door eerst Word 365 te openen, maar door de Verkenner te openen en dan te bladeren naar de pdf bestanden die jij hebt opgeslagen op je eigen harde schijf.

 

Als ik er helemaal naast zit met mijn veronderstellingen, dan moet je dat maar zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ... nu begrijp ik het :)

Dit is precies wat ik bedoel. Ik werk inderdaad in de cloud. Blijkbaar zit in Office365 geen pdf-viewer ... dus moet ik het anders behandelen, zoals jij hierboven omschrijft.

Helemaal duideljik. Hartelijk dank!

 

Vr. groet,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.