Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mijn laptop is gecrasht en opnieuw heeft men Windows 10 geinstalleerd met al mijn files en programma's erop.

Alles werkt perfect behalve Easeus todo backup en ENKEL sytem backup werkt niet meer.

Als ik deze backup uitvoer krijg ik volgende melding:

Kunt U mij hiermee helpen?

Ik heb het Easeus todo backup van mijn laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar hetzelfde probleem doet zich steeds voor.

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

10 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Mijn laptop is gecrasht en opnieuw heeft men Windows 10 geinstalleerd met al mijn files en programma's erop.

Je hebt dus geen gebruik gemaakt van de images die je vroeger hebt opgeslagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, want ik had geen images meer in Easus todo backup omdat bij een vorig probleem alles gewist was.

Vorig probleem was (en is nog steeds niet opgelost) dat ik zowel geen file system back up als system backup kon maken zonder de PLAN NAME TE VERANDEREN DOOR BV EEN DATUM ERBIJ TE ZETTEN. Maar ik kan ermee leven omdat ik de NIET GEPLANDE instelling gebruik.

IK HAD DUS GEEN IMAGES MEER EN MIJ LAPTOP IS DOOR EEN SPECIALIST HERSTELD GEWORDEN.

Verder heb ik vandaag nog eens geprobeerd zonder succes maar als ik in de System balk rechtsboven op het pijltje klik zie ik de informatie die ik U hieronder stuur.

Er schijnt dus iets fout te zitten met de partities op schijf (C)

Misschien kunt U mijn hiermee verder helpen

 

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel eens een systeemback-up taak in.

Niet op "Proceed" klikken doch maak van het venster van EaseUS een afbeelding en plaatst die in je volgende bericht.

 

Aan de uitleg die je tot heden gegeven hebt hebben we niet veel. Bedenk dat wij moeten verstaan wat u schrijft en missen hetgeen u erbij denkt doch niet schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Neen, want ik had geen images meer in Easus todo backup omdat bij een vorig probleem alles gewist was.

Vorig probleem was (en is nog steeds niet opgelost) dat ik zowel geen file system back up als system backup kon maken zonder de PLAN NAME TE VERANDEREN DOOR BV EEN DATUM ERBIJ TE ZETTEN. Maar ik kan ermee leven omdat ik de NIET GEPLANDE instelling gebruik.

IK HAD DUS GEEN IMAGES MEER EN MIJ LAPTOP IS DOOR EEN SPECIALIST HERSTELD GEWORDEN.

Verder heb ik vandaag nog eens geprobeerd zonder succes maar als ik in de System balk rechtsboven op het pijltje klik zie ik de informatie die ik U hieronder stuur.

Er schijnt dus iets fout te zitten met de partities op schijf (C)

Misschien kunt U mijn hiermee verder helpen

 

Capture.PNG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zoals U gevraagd hebt een nieuwe backup gepland volgens de bekende methode.

Op de geplande tijd is de externe schijf beginnen fikkeren.

Echter in het beeld dat U hieronder vindt is na MEER DAN 1 UUR de backup van het system nog steeds iet gestartCapture.PNG.46a25aeed2c8e22d789179df32d21846.PNG

U ziet hier dat nog steeds "Please wait, backing up" aangeduid is en dat de onderstaande blauwe voort gangs balk nog steeds maar 1 cm is zoals die onmiddellijk een uur geleden reeds stond.

Ook wordt "Estimated time remaining nog steeds met --/--/--- aangeduid is terwijl die normaal na het opstarten van de backup na een paar minuten moet aangeduid zijn.

Als ik nu de system backup moest cancellen zou de externe blauwe schijf gedurende meer dan een uur blijven flikkeren en dan pas kan ik die in beveiligde modus veriwjderen.

Ik hoop dat deze info U verder helpt bij het opsporen van een oplossing.

Ik laat ondertussen de "system backup" maar staan zoals hij bij het begin van deze topic stand.  Ik kan hem tenslotte toch niet stoppen of verwijderen omdat hij steeds in uitvoering is (maar de blauwe voort gangs balk blijft op deze 1 cm staan.

Hoe verder nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je de gratis 12.6 of de betalende versie 11.5? 

Zelf gebruik ik beide versies, kan wel de printscreens mee volgen of zelf afbeeldingen plaatsen hoe het moet.

 

Op welke schijf of partitie wordt de back-up geplaatst?

 

Maak een printscreen van schijfbeheer en plaats die in je volgend bericht. Schijfbeheer bereik je door met de rechtermuisknop op de windows knop te klikken en dan op schijfbeheer klikken.

 

Voer ook eens Crystaldiskinfo uit. 

 

Download CrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

·         Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

·         Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

·         Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

·         Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

·         Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

·         Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

·         Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

Ga alle schijven na die op je PC aangesloten worden en zijn. Via het pijltje kom je telkens bij de andere schijf terecht.

 

2018-11-22_12h03_53.png.2546a17d9a2d7bac5cb5244df276a940.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even volgende info voor u.

Ik gebruik de versie 11.5 van Easeus todo backup

De externe schijf is SEAGATE (E)

En no eventjes dit

Terwijl ik system backup wilde maken speelde zoals altijd mijn Spotify free muziek.  Ik stopte die (mijn vrouw wilde TV kijken) en onmiddellijk is de blauwe voort gangs lijn in 1 trek over de ganse lengte blauw gekleurd en onmiddellijk verdwenen en het het volgende bericht verscheen direct "System backup 22 nov" ERROR.

Nog steeds flikkert het lichtje op mijn externe schijf (E)

 

Hierbij een screenshot van schijfbeheer (gestion de disque in het frans)

In dit beeld staat er niets behalve onderaan "connexion au service de disque virtuel" d.w.z. verbinding maken met de service van de virtuele schijf"  Verder staat hier niets.

Ik kom wat later terug op de analyse van CrystalDiskInfo.  Eerst het middagmaal nutten!!

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb CrystalDisk op het bureaublad staan maar ik kies nederlands en o.k. en dan komt een nieuwe map op mijn bureaublad. Om die open te klappen klik ik met de rechter muis knop erop en dan verschijnt het beeld dat U hierbij ziet.

 

Ik klik met de rechter muisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en voer ALS ADMINISTRATOR UIT MAAR ER VERSCHIJNT NIETS NA MEERDERE MINUTEN WACHTEN (20 minuten reeds en de zandloper naast het pijltje blijft aangeduid) gebeurt er verder niets.  Ik kan dit beeld ook niet stoppen zolang de zandloper werkt

 Na ongeveer 30 minuten verschijnt EINDELIJK het volgende beeld maar in het engels alhoewel ik NEDERLANDS AANGESTIPT HAD. 

Mijn externe schijf flikkert nog steeds. MAG DIT ZO BLIJVEN? Ik kan die niet verwijderen op een veilige manier

Misschien is het handiger dat U rechtstreeks tot mijn laptop toegang krijgt. Ik heb namelijk het programma TEAMVIEWER op mijn pc waarmee ik U toestemming kan verlenen om rechtstreeks op mijn pc te werken en ik de zaak kan volgen Wat denkt u hiervan?  Mijn Windows 10 is echter in het frans op mijn pc.

Graag Uw antwoord hierop

Ook heb ik enkele maanden gelden van een medewerker van U AOMEI PARTITIE op mij pc gezet en hierbij stuur ik U het 3de
beeld met de partities va mijn schijven.  Daar doe ik dus niets mee maar dit helpt U misschien verder.

 

Capture.PNG

Capture.PNG

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een back-up maken en intussen allerlei andere zaken uitvoeren op de computer is iets dat je beter niet doet.

Voer de back-up op een moment dat je geen andere taken op de computer uitvoert, dus ook geen muziek beluisteren enz.....

 

Om terug te keren tot het eigenlijke probleem...... die externe schijf is dat een oude of nieuwe schijf want je geeft aan dat het om een seagate harde schijf gaat met de stationsletter E maar Crystaldiskinfo toont die niet en in Aomei staat die schijf zonder stationsletter en ongebonden.

Er is dus iets niet in orde met die schijf. Als je in Aomei op schijf 2 klikt welke bewerkingsmogelijkheden heb je dan ?

 

Verwijder je de schijf ook altijd op de correcte manier? dus via hardware veilig verwijderen?

 

Wat was de oorzaak van de crash van je laptop?

 

Verwijder de externe schijf via hardware veilig verwijderen, maak dan een printscreen van schijfbeheer en plaats die in je volgend bericht. Sluit schijfbeheer.

Koppel erna de schijf terug aan en open terug schijfbeheer en maak er opnieuw een printscreen van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.