Ga naar inhoud

Irritant groot zoekscherm via start


Teegee

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Recentelijk heb ik een PC gebouwd en heb daar Windows 10 professional op geïnstalleerd (geactiveerd). om een of andere reden krijg ik bij deze computer telkens een groot scherm te zien met onnodig veel details als ik zoek via start (zie afbeelding). Graag wil ik niet zo'n onnodig groot zoekscherm alleen weet ik niet waar ik dit kan uitzetten.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!


Groet,
Tom

Situatie.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst bij systeem / beeldscherm of daar 100% staat en dat de scherm resolutie klopt. (met de rechtermuisknop op start en dan systeem en dan beeldscherm)

Mogelijk moet je uw videokaart updaten of zelfs installeren.

Misschien moet je zoals vroeger doen bij mapoptie = verkenner / bovenaan op beeld / optie enz.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Teegee!

 

Als ik op mijn Windows 10 pc zoek naar chrome via Start of via een klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows), dan zie ik het volgende:

 

5bf7cda12deb5-zoek_chrome_op_mijn_comput

 

Zo zou jij het willen hebben volgens mij, maar jij hebt er een extra paneel bijgekregen aan de rechterkant. Ik denk daarom dat jij niet -zoals de meeste mensen- versie 1803 gebruikt van Windows 10, maar dat jij al versie 1809 gebruikt.

Dat rechter paneel met extra informatie is er volgens mij bijgekomen in versie 1809. Die versie kwam uit voor het grote publiek op 2 oktober 2018. Hij werd vanwege diverse bugs weer teruggetrokken op 6 oktober, maar hij is sinds kort weer vrijgegeven en wordt nu heel voorzichtig en gedoseerd weer aangeboden via Windows Update.

 

Over het veranderde (volgens jouw irritant grote) zoekvenster, zie onder het kopje Search Previews in the Start Menu op deze website: https://www.howtogeek.com/353165/whats-new-in-windows-10s-redstone-5-update-available-fall-2018/

 

Weet jij niet zeker of jij al versie 1809 van Windows 10 gebruikt? Klik dan op Start (of op het vergrootglas), typ winver en druk op Enter. Dan zie je welke versie van Windows 10 jij gebruikt.

 

Dat grotere zoekvenster is volgens mij dus een kenmerk van versie 1809 van Windows 10. Volgens Microsoft is dit een verbetering, omdat je meer informatie krijgt. Het is duidelijk dat jij het geen verbetering vindt. Tja, niet elke verandering is een verbetering. Smaken verschillen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Of je Cortana weer zo kunt instellen dat je weer de oude versie krijgt (dus zonder dat rechter paneel), durf ik niet te zeggen. Ik kan dat niet testen, omdat ik zelf nog versie 1803 gebruik van Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 23/11/2018 om 11:07, porrelaar zei:

Of je Cortana weer zo kunt instellen dat je weer de oude versie krijgt (dus zonder dat rechter paneel), durf ik niet te zeggen. Ik kan dat niet testen, omdat ik zelf nog versie 1803 gebruik van Windows 10.

Dit is een wat late reactie op dit topic, maar ik kreeg vanmiddag pas op een van mijn Windows 10 pc's versie 1809 binnen, en toen dacht ik direct aan dit topic. Dat veel grotere zoekvenster met extra informatie hoort inderdaad bij versie 1809, de nieuwste versie van Windows 10.

Zelf vind ik de extra informatie die geboden wordt in versie 1809 een verbetering. Jij duidelijk niet.

Ik ben wel voor jou op zoek gegaan naar een mogelijkheid om het oude zoekvenster (van Windows 10 versie 1803 en ouder; dus zonder dat rechter paneel met extra informatie) weer in te stellen, maar ik heb die mogelijkheid niet gevonden.

 

Jij kunt in dat zoekvenster natuurlijk wel op de knop Feedback klikken. Je vinkt dan aan: "vindt dit niet leuk". En in het tekstvak geef je dan aan dat je die extra informatie in het rechter paneel helemaal niet op prijs stelt. Daarna klik je op de knop Verzenden om je feedback te versturen.

Als heel veel mensen diezelfde kritiek hebben, dan zou de mogelijkheid kunnen bestaan dat de oude versie van het zoekvenster weer terugkeert in de volgende versie van Windows 10, maar ik geef je daar, eerlijk gezegd, weinig kans op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.