Ga naar inhoud

Windows update's


driesten

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een vraagje, misschien is het al vele keren aan bod gekomen, maar vind op het eerste zicht niks terug, vandaar mijn vraag.
Is het belangrijk/nodig om windows te laten updaten?
Ik heb altijd de indruk dat mijn pc er traag van wordt, zonder dat ik programma's of dergelijke installeer!
Hoe belangrijk zijn de update's van windows en welke invloed hebben ze op de pc?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het heeft een aantal redenen, Windows is vaak het doelwit van internetcriminelen die bepaalde dingen aan je systeem willen doen om zo geld te verdienen.

Dit doen ze bv door Ransomware of andere infectie toe te voegen aan je computer die je pc kunnen blokkeren. Pas als je losgeld (ransom)  betaald zou de pc weer vrij worden gegeven.

Ook kan malware je bezigheid in de gaten houden om zo onnodige reclames of zelfs je bank gegevens te stelen.

Ook krijg je nieuwe updates om je systeem of fouten te verbeteren, of zorgen dat het systeem beter met het hardware om kan gaan.

In Windows 10 is het zelf zo dat je twee maal per jaar een vernieuwde versie update krijgt, waarbij er niet alleen beveiligings functies maar zelf nieuwe ontwikkelingen zitten van programma’s.

En een versie blijft een bepaalde tijd maar ondersteunt worden en daarom is het belangrijk dat je wel steeds de nieuwste versie installeren.

Hier de geschiedenis van de Windows 10 versie verloop Versies.

Dit is in het kort waarom updates belangrijk zijn.

 

Dan de invloed hiervan, ja die kan wel eens verkeert uitpakken waardoor de pc problemen kan krijgen. Bij de meesten gaat het goed maar het kan voorkomen dat alles vertraagt of nog erger niet meer opstart.

De laatste versie gaf ook vele problemen daarom is het wijs als er een nieuwe versie uitkomt zeker nog even te wachten die te installeren.

Ook is het zeer belang altijd op tijd een backup te maken zeker voor je een versie update gaat doen.

 

Zo is alles een beetje omschreven, zijn er nog vragen stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, driesten zei:

Ik heb altijd de indruk dat mijn pc er traag van wordt

zou het geen foute indruk zijn? (zelf heb ik die indruk nog nooit gehad)

 

(enne: je pc kan ook trager gaan door andere oorzaken - daar kan Abbs meer van vertellen :) - maar ook door vb te krap geheugen, te weinig plaats op je schijf,...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie.

 

Ik ben er veel wijzer uit geworden.
De trage werking van mijn pc zal wel te maken hebben met de vele bestanden die er op staan.
Heb nu een externe harde schijf gekocht om de grote bestanden op te bewaren alsook een back-up van mijn pc.
 

Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.