Ga naar inhoud

Meldingen zijn wazig


BosnischeHeld

Aanbevolen berichten

Haii,

 

Ik ben hier nieuw dus alvast mijn excuses als dit in de verkeerde onderwerp staat, was niet zo zeker namelijk.

 

Als ik een melding krijg, is de tekst altijd wazig, maar de rest van mijn beeld niet, hier een foto:

image.thumb.png.fd38eef3ca70481900ba1f53bde6bf8a.png

 

Ik weet niet of jullie een groot verschil zien, maar in ieder geval zie ik de tekst van Speccy (en andere meldingen) best wat wazig maar de rest van mijn scherm gewoon scherp. Iemand enig idee waardoor dit gebeurt en hoe ik het kan fixen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, BosnischeHeld!

 

Is dit een laptop of een desktop pc met aparte monitor?

Ik ken het verschijnsel van sommige laptops en desktop pc's waarbij de schaal van het beeldscherm niet op 100% staat, maar op 125% of nog hoger.

 

Klik met de rechter muisknop op een lege plek op het bureaublad, en kies dan Beeldscherminstellingen.

In de linker kolom moet dan Beeldscherm geselecteerd zijn. Wat staat er dan in het rechter paneel onder Schaal en lay-out?

Staat daar iets anders dan 100%, dan klik je  (vlak daaronder) op Geavanceerde  schaalinstellingen.

 

In het venster dat dan opent, zet je het schuifje op Aan onder "Windows apps laten verbeteren zodat deze geen wazig beeld geven".

 

Sluit daarna Speccy af en start Speccy weer op. Is de inhoud van het venster van Speccy dan minder wazig?

Soms is het nodig om de computer daarna eerst opnieuw op te starten via Start > Aan/Uit > Opnieuw opstarten.

 

Dit lijkt me het proberen waard. Als dit niet helpt kun je het schuifje immers altijd weer op Uit zetten.

-------------------------------

Iets totaal anders, en je hebt er niet om gevraagd, maar toch... Ik zie dat jij Speccy in het Engels gebruikt. Wil jij Speccy in het Nederlands, dan klik je in de menubalk van Speccy op View > Options > tabblad General > Language, en dan klik je op English, waarna je kiest voor Nederlands (Dutch). Daarna nog wel even onderaan op OK klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging: ik heb jouw afbeelding gedownload. Hij heeft deze afmetingen: 1920 x 1080 pixels. Dat Is ook de resolutie van mijn 24 inch monitor.

Om goed te kunnen vergelijken heb ik 2 Speccy's naast elkaar gezet: links staat die van mij en rechts die van jou:

 

5c0b04fb47fe3-2_x_Speccy.png

 

Klik op bovenstaande afbeelding om de afbeelding op ware grootte te zien.

Dan zie jij dan in mijn Speccy de letters kleiner, maar wel scherper zijn dan in jouw Speccy. Daaruit meen ik te mogen concluderen dat bij jou de schaal van het beeldscherm niet op 100% staat, maar misschien op 125%.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, porrelaar zei:

Toevoeging: ik heb jouw afbeelding gedownload. Hij heeft deze afmetingen: 1920 x 1080 pixels. Dat Is ook de resolutie van mijn 24 inch monitor.

Om goed te kunnen vergelijken heb ik 2 Speccy's naast elkaar gezet: links staat die van mij en rechts die van jou:

 

5c0b04fb47fe3-2_x_Speccy.png

 

Klik op bovenstaande afbeelding om de afbeelding op ware grootte te zien.

Dan zie jij dan in mijn Speccy de letters kleiner, maar wel scherper zijn dan in jouw Speccy. Daaruit meen ik te mogen concluderen dat bij jou de schaal van het beeldscherm niet op 100% staat, maar misschien op 125%.

Heel erg bedankt voor je reactie!

De schaal van mijn beeld stond inderdaad op 125%. Achter 125% stond (Aanbevolen) dus ik dacht dat het zo hoort, maar met 100% is het gefixed, super bedankt!:

image.thumb.png.b7602ca84f87b580ca8243686c59f030.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een manier om het te fixen, maar wanneer jij een 15 inch laptop hebt met een resolutie van 1920 x 1080 pixels, dan worden de letters wel erg klein.

Hoe hoger de resolutie (bij gelijkblijvende grootte van de monitor), des te kleiner de letters worden.

 

Ik heb zelf naast mijn desktop pc ook een 15 inch laptop met een  full HD resolutie van 1920 x 1080 pixels. Bij mij staat de schaal voor die laptop ook op 125%, want als ik hem op 100% zet, dan worden de letters voor mij onleesbaar klein.

Eigenlijk vind ik zelf een resolutie van 1920 x 1080 voor een 15 inch laptop onzin, want onwerkbaar. Vandaar dat voor die laptops aanbevolen wordt om de schaal op 125% te zetten, zodat je de tekst nog wel kunt lezen.

Maar misschien ben jij nog jong en heb jij geen moeite met die kleine lettertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Dat is ook een manier om het te fixen, maar wanneer jij een 15 inch laptop hebt met een resolutie van 1920 x 1080 pixels, dan worden de letters wel erg klein.

Hoe hoger de resolutie (bij gelijkblijvende grootte van de monitor), des te kleiner de letters worden.

 

Ik heb zelf naast mijn desktop pc ook een 15 inch laptop met een  full HD resolutie van 1920 x 1080 pixels. Bij mij staat de schaal voor die laptop ook op 125%, want als ik hem op 100% zet, dan worden de letters voor mij onleesbaar klein.

Eigenlijk vind ik zelf een resolutie van 1920 x 1080 voor een 15 inch laptop onzin, want onwerkbaar. Vandaar dat voor die laptops aanbevolen wordt om de schaal op 125% te zetten, zodat je de tekst nog wel kunt lezen.

Maar misschien ben jij nog jong en heb jij geen moeite met die kleine lettertjes.

Ja klopt ik word binnenkort 16 dus ja best jong :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat verklaart veel. Mijn ogen zijn zo’n 50 jaar ouder dan die van jou. 😉

 

Vanwege jouw gebruikersnaam had ik je ouder ingeschat. Ik dacht dat jij misschien in juli 1995 deel uitmaakte van Dutchbat: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica

Maar toen was jij nog niet geboren.

 

Omdat je probleem nu is opgelost, zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

 

Prettig weekend!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.